جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۸
کد خبر: ۷۹۱۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند

«شبی در کهکشان‌ها»؛ بزرگترین برنامه ترکیبی میدانی کشور در بوستان ولایت

بزرگترین برنامه ترکیبی میدانی کشور با عنوان «شبی در کهکشان‌ها» در صحنه نمایشی بالغ بر 2 هزار متر مربع و مخاطب 100 هزار نفری به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بوستان ولایت برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید غلامرضا میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در نشست خبری که امروز شنبه 21 تیرماه به مناسبت ویژه برنامه‌های سازمان در ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: برنامه‌های سازمان برای استقبال از این ماه عزیز پیش از ماه مبارک رمضان آغاز شد و در ماه شعبان با برنامه «لبخند تهران» در فرهنگسراهای پایتخت میزبان شهروندان بودیم؛ همچنین سه شب مانده به آغاز رمضان ویژه برنامه هایی با موضوع استقبال از ماه مبارک در فرهنگسراها اجرا شد.
 
وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «ماه مهربانی» همزمان با ماه مبارک رمضان در 22 منطقه تهران افزود: برنامه ماه مهربانی از یک ساعت پیش از اذان آغاز می‌شود و تا دو ساعت پس از افطار ادامه دارد، که محور اصلی این برنامه افطاری ساده است.
 
معاون فرهنگی سازمان با تاکید بر ترویج فرهنگ افطاری ساده اظهار کرد: هر شب به همت مردم خیر و با ساماندهی سازمان فرهنگی هنری بیش از 10 هزار افطاری ساده در بین روزه‌داران توزیع می‌شود.
 
وی افزود: در این برنامه بخش‌های متنوعی از جمله بازارچه خیریه، با هدف توجه به زنان بی سرپرست، کودکان خیابانی و بیماران سرطانی برپا شده است تا تمرین مهربانی کردن را به برکت ماه مبارک داشته باشیم؛ همچنین بخش ویژه «رادیو رمضان» با استفاده از توانایی جوانان منطقه در زمینه اجرا، گویندگی و نویسندگی راه اندازی شده است تا چند ساعت رادیو رمضان را در محل برگزاری برنامه با موضوع ماه مبارک رمضان مدیریت کنند.
 
میرحسینی تصریح کرد: پخش اذان زنده، قرائت زنده قرآن، نماز جماعت، جمع خوانی، جزء خوانی، حزب خوانی و کارگاه‌های پاسخگویی به پرسش‌های مردم در خصوص مسائل شرعی و شبهات از دیگر بخش‌های ویژه برنامه ماه مهربانی است همچنین در کنار این برنامه‌ها، برای سرگرمی خانواده‌ها تعدادی بازی‌های محلی و بومی مانند مسابقه دارت و تیرکمان طراحی شده که با استقبال خوبی همراه بوده است.
 

250 هزار مخاطب در دو هفته ابتدایی ماه مبارک رمضان در برنامه «ماه مهربانی»
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این برنامه گفت: در هفته اول ماه مبارک رمضان بیش از 100 هزار نفر مخاطب ویژه برنامه ماه مهربانی بوده اند که در هفته دوم تعداد بازدیدگنندگان روند صعودی داشته است و پیشبینی می ‌کنیم تا در هفته دوم پذیرای 150 هزار نفر از مردم روزه دار باشیم.
 
میرحسینی با اشاره به برنامه تلویزیونی «شب‌های روشن» که هر شب از محل فرهنگسرای شفق به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود، افزود: این برنامه تلویزیونی با محوریت ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 21 پخش می شد که از امشب به ساعت 24 منتقل شده است.
 
معاون فرهنگی سازمان با اشاره به رونمایی از قلم‌های شیعیان تصریح کرد: برای نخستین بار نرم افزاری از مجموعه نمادهای شیعی طراحی شده است که در آن 500 نماد شیعی، 8 قلم جدید، تصاویر گرافیکی عتبات عالیات و اسماء اهل بیت و  فونت قلم های مذهبی به همت سازمان و فرهنگسرای خاوارن ارائه شده است.
 
وی افزود: با توجه به نیاز مخاطب 9 قطعه موسیقایی مذهبی ویژه امام حسن مجتبی (ع)، حضرت خدیجه(س) و بخشی از دعای مجیر و دعای ابوحمزه تهیه شده است که در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
 
میرحسینی ویژه برنامه ارتحال حضرت خدیجه (س) را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: این برنامه در تمام فرهنگسراها با کیفیت خوب و مرکزیت مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین برگزار شد که مورد توجه مردم روزه دار قرار گرفت.
 
معاون فرهنگی سازمان در ادامه افزود: «شبی در کهکشان‌ها» ویژه برنامه‌ای است که در پایان این هفته آغاز خواهد شد و در بوستان ولایت هر شب میزبان 3 هزار نفر از شهروندان خواهیم بود.
 
 وی با بیان اینکه این برنامه 30 شب ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به استقبال مخاطبان از این برنامه احتمال تمدید این برنامه نیز وجود دارد و در صورتی که شهردار تهران نیز موافقت کند این برنامه با سناریوهای متفاوت در مناسبت های مختلف اجرا خواهد شد.
 
ثبت نام برای «شبی در کهکشان‌ها» در فرهنگسراها و سامانه 9665.ir
در ادامه این نشست خبری سعید گلشناس معاون برنامه ریزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد «شبی در کهکشان‌ها» تصریح کرد: این برنامه با سناریوی از پیش طراحی شده هر لحظه مخاطب خود را غافلگیر خواهد کرد و هر شب میزبان 3 هزار نفر از شهروندان خواهد بود.
 

وی با اشاره به موقعیت بوستان ولایت و مشکلات ترافیکی تصریح کرد: درب‌های ورودی این برنامه از ساعت 19 باز می‌شود و با فراهم آوردن تسهیلاتی برای ورود به برنامه سعی داشتیم تا تراکم جمعیت را مدیریت کنیم؛ به همین منظور بحث پارکینگ مراجعان، اتوبوس و تسهیل حضور شهروندان در برنامه پیش بینی شده است.
 
گلشناس در توضیح دیگر بخش‌های برنامه شبی در کهکشان‌ها افزود: راه اندازی نمایشگاه جنبی با 6 هزار متر فضا که نیمی از آن با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران به معرفی دست آوردهای ارتش اختصاص دارد و در 100 غرفه دیگر سعی شده تا با مفاهیم فرهنگی مانند سبک زندگی ایرانی اسلامی، حجاب و عفاف، طب و تغذیه اسلامی پذیرای مخاطبان باشیم؛ همچنین فضاهای بازی نیز پیش بینی شده تا پیش از آغاز برنامه فضای سرگرمی را برای خانواده ها مهیا کند.
 
وی با بیان اینکه برنامه شبی در کهکشان ها ساعت 21:30 هر شب آغاز می‌شود، گفت: افطار از دیگر بخش های برنامه است که از مخاطبان برنامه هر شب با افطاری ساده پذیرایی می شود.
 
معاون برنامه ریزی سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه هر فرد برای حضور در برنامه باید سه روز پیش از اجرا ثبت نام کند، گفت: سامانه اینترنتی 9665.ir ، سامانه صوتی 96656565 و سامانه پیامکی 3000183742 برای ارتباط با مخاطبان طراحی شده است که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی، یا تماس تلفنی و یا ارسال پیام خالی به سامانه پیامکی اطلاعات برنامه را دریافت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه همه شرکت کنندگان از لحظه ورود به برنامه از سوی سازمان بیمه می شوند، اظهار کرد: برای ورود به برنامه شهروندان باید برگه ورود را تهیه کنند که تا سه روز پیش از برگزاری می توانند از طریق فرهنگسراها و مراکز فرهگی سازمان این برگه را به صورت رایگان تهیه کنند و یا اینکه با مراجعه به سامانه 9665.ir با ارائه کد ملی هر فرد برای دریافت و چاپ برگه ورود اقدام کنند.
 
اجرای «شبی در کهکشان‌ها» در 2 هزار متر مربع صحنه نمایش
در ادامه این نشست خبری وحید ملتجی مدیر برنامه ترکیبی «شبی در کهکشان‌ها» در توضیح ویژگی‌های این برنامه گفت: این برنامه ترکیبی منظومه‌ای است که با یک سناریوی مشخص در فرآیندی تشکیلاتی در کنار هم قرار می گیرند تا پیام مشخصی را به مخاطبان ارائه دهند.
 
وی افزود: نمایش جلوه‌های ویژه، صدا، موسیقی، نور با بکارگیری فرآیندی که مخاطب نیز در اجرا حضور دارد موجب می شود تا هر پنج حس مخاطب درگیر برنامه شود تا مفهوم برنامه به مخاطب القا شود.
 
ملتجی با بیان اینکه این برنامه یک زبان بین المللی و یک زبان فطری دارد افزود: پیش بینی می کنیم این برنامه با استقبال مخاطبان از گروه های سنی مختلف روبه رو شود، زبان بین المللی این برنامه موسیقی است که بخش ویژه و در واقع تارو پود این برنامه است.
 
مدیر برنامه ترکیبی شبی در کهکشان ها با تاکید براینکه این برنامه بزرگترین برنامه ترکیبی میدانی کشور است، افزود: کارگردان این برنامه بهزاد بهزادپور است و  حدود 600 نفر عوامل اجرایی، بیش از 400 هنرور درگیر اجر هستند و در حدود 2 هزار متر مربع صحنه نمایش این برنامه است.
 

ملتجی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از 100 هزار نفر شهروند تهرانی این برنامه را ببینند، تصریح کرد: امکان بازدید اردویی و گروهی از این برنامه از شهرستان ها نیز پیش بینی شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه شهروندان برای حضور در برنامه حتما باید برگه ورود داشته باشند، افزود: برای ثبت نام باید کد ملی ارائه شود و در هنگام ورود هر فرد باید با کارت ملی خود در برنامه حضور پیدا کند که 72 ساعت قبل از اجرا می تواند از مراکز فرهنگی و پس از آن با مراجعه به سامانه 9665.ir برای حضور در برنامه ثبت نام کند. 

مدیر برنامه شبی در کهکشان‌ها در توضیح دیگر ویژگی‌های این برنامه گفت: کلیت برنامه ثابت است اما امکان دارد با بازخوردهایی که از مخاطبان در طول برنامه دریافت می کنیم تغییراتی در اجرا داشته باشیم و تلاش داریم تا مخاطب با حضور در این برنامه به اعماق تاریخ سفر کند، در واقع در این برنامه مخاطب به سال های گذشته تاریخ می رود و بخشی هم به آینده تاریخ سفر می کند؛ این اتفاقات تاریخی را می بیند و با این برنامه به دنبال شکلل راحت انتقال پیام هستیم که از همین رو افراد 5 سال به بالا از هر قشری می توانند مخاطب این برنامه باشند.
 
شبی در کهکشان‌ها شبی برای آشنایی با قلب رئوف سربازان ارتش
در این نشست خبری مجتبی جعفری جانشین رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تشکر از سازمان فرهنگی هنری برای ارائه فرصتی برای معرفی توانمندی های ارتش، گفت: در این نمایشگاه و برنامه در تلاشیم تا قابلیت های از نظر پنهان نیروی های نظامی به ویژه ارتش را به مردم نشان دهیم؛ معمولا مردم ارتش را به شکل خشن و جدی می شناسند اما در این برنامه به دنبال این هستیم تا مردم با قلب های رئوف سربازان ارتش آشنا شوند.
 

وی با اشاره به مشارکت قسمت‌های مختلف ارتش در برنامه افزود: سازمان عقیدتی سیاسی، سازمان حفاظت، سازمان حفظ و ارزش های دفاع مقدس مدیریت این کار را بر عهده دارند، همچنین پرسنل تیپ 233 و تیپ 65 که از نیروهای مخصوص مستقر در تهرانند که در این برنامه مشارکت دارند.
 

جعفری تصریح کرد: ادوات زرهی، پیاده نظام، پدافند هوایی، مواد منفجره ارتش نیز در این برنامه به کار گرفته شده است؛ همچنین در این برنامه صحنه های بسیار شگفت انگیزی را برای مخاطبان با انفجارهای واقعی طراحی کرده ایم.
 
وی افزود: نیروهای دریایی، هوایی و پدافند زمینی نیز در این نمایشگاه حضور دارند تا تجهیزات و فرهنگ سازمانی ارتش را در این فرصت به مردم معرفی کنند.

نظر شما