جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۶
کد خبر: ۸۱۳۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

آثار موسیقی «محمدسعید شریفیان» در ارسباران بررسی می‌شود

در نخستین نشست تخصصی باشگاه موسیقی ارسباران، آثار «محمدسعید شریفیان» آهنگساز معاصر جمعه یکم خرداد ساعت ۱۶ در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجرای زنده قطعات موسیقی رقص در امواج (ویلن سلو)، چهار قطعه گرگانی، چهارگاه (ویلنسل سلو)، دوئو (کلارینت وپیانو) وکویر (پیانو) برخی از برنامه‌های این نشست است. همچنین قطعات موسیقی از ساخته‌های محمدسعید شریفیان پس از اجرا تحلیل و بررسی می‌شود. 
  
شریفیان متولد سال ۱۳۳۳ در تهران است. وی کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد خود را در موسیقی باگرایش آهنگسازی از انستیتوی موسیقی کلچس‌تر اخذ و درجه دکترای فیزیک صوت و موسیقی الکترو آکوستیک را از دانشگاه پادوآی ایتالیا دریافت کرد. 
  
هشتاد اثر در انواع بافت‌های صوتی و گروه‌های مختلف موسیقی، اعم از ارکسترال، کرال، مجلسی، موسیقی، الکترو آکوستیک، موسیقی فیلم و سریال‌های تلویزیونی و قطعات متعددی روی تم‌های فولکلوریک ایرانی با فعالیت‌های مستمر «شریفیان» به تولید رسید. پوئم سمفونیک روی شعرهای سعدی، پوئم سمفونیک آرش کمانگیر و موسیقی سریال تلویزیونی «هشت بهشت» برخی از آثار موسیقی این آهنگساز است.
 
هر ماه یک نشست تخصصی موسیقی از سوی «باشگاه موسیقی ارسباران» که از اردیبهشت امسال در فرهنگسرای ارسباران راه اندازی شده است برای اعضا برگزار می‌شود. 
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره های۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما