جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۸
کد خبر: ۸۱۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم شهر؛

سعید الهی فیلم نکوداشت زنده یاد مرتضی احمدی را ساخت

سعید الهی از مدیران با سابقه حوزه رسانه و سینما فیلم نکوداشت زنده یاد مرتضی احمدی را برای پنجمین جشنواره بین المللی شهر ساخته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، الهی در گفت‌وگویی پیرامون این فیلم گفت: این فیلم از آنجایی که زنده یاد مرتضی احمدی فارغ از فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون دربرگیرنده فرهنگ غنی از ادبیات و موسیقی رایج میان مردم شهر از سالهای دور بودند ساخته شد. 
 
وی ادامه داد: فیلم بیشتر از اینکه به زندگی هنری این هنرمند بپردازد حاوی انتظارات ایشان به عنوان نماینده‌ای جامعه هنری کشور از مدیران شهری در مدت زمان حدود ۵ دقیقه است. 
 
الهی با بیان اینکه در این اثر کوتاه تلاش شده تا ارتباط میان نگاه لطیف و پویای یک هنرمند با فضای سالم و صحیح شهری و نیز ضرورت تعاملات مردمی به سبک و سیاق سال‌های گذشته به تصویر کشیده شود، افزود: فیلم با در نظر گرفتن فضای نوستالژیک برای آحاد مردم در صدد یادآوری فرهنگ صحیح شهرنشینی و تجدید روابط عاطفی و صمیمی بین شهروندان است.
  
به گفته وی این فیلم با استفاده از آرشیو‌های موجود، تصاویر برخی آثار تولیدی به نوعی متناسب با فضا و اهداف جشنواره فیلم فجر تولید شده و جا دارد از محمود زنده‌نام، پناه‌برخدا‌ رضایی، هادی آفریده و.... تشکر کنم. 
 
۱۱ سالن سینمایی شهر تهران با مرکزیت پردیس سینمایی ملت میزبان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر خواهد بود. پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۳ تا ۱۲ خرداد به دبیری سیاوش حقیقی برگزار می‌شود.
نظر شما