جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۹
کد خبر: ۸۱۶۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
سعید صدراییان از جدیدترین اقدام‌های انجام‌شده منطقه ۶ گفت

اصلاح فضاهای محیطی تا برنامه‌های رمضانی در فرهنگسرای سرو

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ با اشاره به استقبال خوب از کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای سرو گفت: در منطقه ۶ با وجود افزایش تعداد کلاس‌های فرهنگی هنری به دلیل ارتقای کیفی کلاس‌ها و هدف‌گذاری و مخاطب‌شناسی مناسب، شاهد رشد یک و نیم برابری جذب مخاطب هستیم.
کلاس‌های فرهنگسرای سرو خالی نماندندسعید صدراییان در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ درباره مهم‌ترین تغییرهای انجام‌گرفته در منطقه ۶ گفت: اصلاح فضاهای محیطی فرهنگسرای سرو، یکی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در این مکان است. برای نمونه، نمازخانه متفاوت و زیبایی را برای ماه رمضان پیش رو آماده کرده‌ایم که می‌توان گفت یکی از بهترین نمازخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. علاوه بر این، آمفی تئاتر فرهنگسرای سرو را که حدود ۴ سال بدون استفاده مانده بود، مسقف خواهیم کرد تا امکان استفاده از آن در روز و شب فراهم باشد.

وی درباره اقدام‌های این فرهنگسرا در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: سلسله برنامه‌های «نونشر» به تازه‌های نشر می‌پردازد. البته الزاما هر کتابی را که به تازگی به چاپ رسیده باشد، بررسی نمی‌کنیم. بلکه معیار اولویت‌های ۱۸گانه شهرداری تهران است که از آن میان، معیارهای دفاع مقدس، هویت انقلابی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی در اولویت قرار دارد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ درباره برنامه‌های فرهنگسرای سرو در حوزه فیلم، سینما و مستند تشریح کرد: در برنامه «سینما صداقت» به بررسی آثار مستندی پرداخته می‌شود که به خصوص در جبهه فرهنگی انقلاب تهیه شده باشند. «سینما شش» که وجه تسمیه نامگذاری آن واقع شدن فرهنگسرا در منطقه ۶ است، به تحلیل و بررسی فیلم‌های مختلف می‌پردازد.

وی افزود: در حوزه ورزش، سالن ورزش فرهنگسرای سرو را که حدود یک سال تعطیل و ۳ سال نیمه تعطیل بود، احیا کردیم و از اول تیر ماه کلاس‌های ورزشی مختلفی در آن اجرا خواهد شد.

رییس فرهنگسرای سرو درباره ویژگی‌های خاص منطقه ۶ گفت: در برنامه‌ریزی‌ برای فرهنگسرای سرو همواره دو نکته مهم را در نظر داشتیم. نخست، استفاده از تجربه‌های گذشته، و دیگر، هویت منطقه ۶ که به لحاظ جغرافیایی، سبک و... خاص است. زیرا اینجا منطقه‌ای اداره‌نشین است و برنامه‌های این فرهنگسرا باید آنقدر گیرا باشد که ضمن جذب مخاطب خاص، انگیزه کافی برای کارمندان برای حضور در این فرهنگسرا را فراهم کند.

وی درباره برنامه‌های این فرهنگسرا در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌های «حدیث پارسایی»، «خانه مهر» و «زندگی بهتر» از جمله برنامه‌هایی هستند که در طول سال به دفعات برگزار و در ماه مبارک رمضان با تعداد بیشتر و کیفیت بالاتری برپا می‌شود.

وی درباره برپایی سلسله نشست‌های «پیوست» در شب‌های قدر گفت: این برنامه به لحاظ کیفیت متناسب با نیاز مخاطبان منطقه ۶ است. در «پیوست» از قالب‌های هنری مانند پرده‌خوانی، تئاتر و دیگر عناصر فرهنگی در کنار مبحث‌های اخلاقی و سخنرانی‌های مذهبی استفاده می‌شود.
  
وی در پایان افزود: یکی از هدف‌های ما در فرهنگسرای سرو آن بوده است که هیچ کلاسی خالی نماند. این هدف موجب شد که تعداد و کیفیت کلاس‌های برگزارشده در این فرهنگسرا را افزایش و ارتقا دهیم. حتی برای برگزاری کلاس‌های ضروری، با تدبیر محیطی، فضایی را به برپایی کلاس‌های جدید اختصاص دادیم. مجموع این اقدام‌ها و تلاش برای ارتقای کیفیت، موجب شد که در جذب مخاطب و درآمد، نسبت به زمان مشابه، شاهد رشدی در حدود یک و نیم برابر باشیم.
نظر شما