جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۴
کد خبر: ۸۱۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
با موضوع بهینه‌سازی مصرف آب انجام شد:

تولید محتوای آموزشی ویژه شبکه‌های اجتماعی

فرهنگسرای مهر برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید فیلم کوتاه آموزشی با تکنیک «نمایش عروسکی سایه‌ای» با عنوان «سایه‌های روشن» در رابطه با اهمیت صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف آب ویژه کاربران شبکه‌های اجتماعی کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رییس فرهنگسرای مهر درباره دلیل تولید فیلم کوتاه آموزشی گفت: صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف آب از مهمترین مسائل و دغدغه‌های کشورمان است.
  
وی افزود: با توجه به وضعیت منابع آب کشور و کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته و سال‌های قبل و کمبود شدید ذخیره آبی، فرهنگ‌سازی مصرف و بهینه‌سازی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به عنوان یک مرکز فرهنگی خود را ملزم به انجام آن می‌دانیم. 
  
سعید رنجبریان به ساخت فیلم کوتاهی با تکنیک «نمایش عروسکی سایه‌ای» با موضوع صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف آب توسط فرهنگسرای مهر اشاره کرد و توضیح داد: فرهنگ‌سازی و آموزش یکی از راه‌های پیشگیری از این بحران جدی است و لازم است تا نویسندگان، شاعران و هنرمندان نهایت خلاقیت خود را به منظور فرهنگ‌سازی مصرف آب و سایر منابع انرژی تجدیدناپذیر در کشور به کار گیرند و ما نیز به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری خود را ملزم به حمایت می‌دانیم. 
 
رییس فرهنگسرای مهر در بخشی از صحبت های خود از هنرمندان دعوت کرد تا به منظور ارائه آثار هنری با موضوع بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف آب و سایر انرژی‌های تجدید ناپذیر از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگسرای مهر استفاده کنند.
 
وی درباره تکنیک «نمایش عروسکی سایه‌ای» گفت: نمایش سایه‌ای از یک قانون ساده پیروی می‌کند، اگر بین منبع نوری و سطح عمودی مثل دیوار به‌ایستیم، سایه خود را روی دیوار مشاهده خواهیم کرد، حال اگر حرکتی داشته باشیم، سایه نیز حرکت می‌کند و بر این اساس نمایش عروسکی سایه‌ای به وجود خواهد آمد.
 
رنجبریان درباره امکان بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی با هدف‌های آموزشی گفت: شبکه‌های اجتماعی بستری برای آموزش و یادگیری است و باید الگوهای یادگیری در شبکه‌های اجتماعی مجازی را کسب کنیم. ارائه محتوای آموزشی در این شبکه‌های مجازی یکی از این راه‌هاست، به عبارتی شبکه‌های اجتماعی بستر مناسب برای  آموزش غیر رسمی ،گسترده و رایگان است.
 
رییس فرهنگسرای مهر ادامه داد: از این رو محتوای تولید شده قابلیت اجرا و ارسال در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، وایبر، واتس‌آپ، لاین و بیسفون را دارد و از این طریق می‌توانیم دغدغه‌های زیست محیطی را به کاربران منتقل کنیم. 
 
رنجبریان تصریح کرد: این اثر با تکنیک یاد شده در مدت ۲ ماه به نویسندگی و کارگردانی امیر جاودانی‌زرین و احسان لهراسبی در فرهنگسرای مهر تولید شد. 
 
این فیلم  در مدت زمان ۳ دقیقه  و با حجم ۶ مگابایت به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما