جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۳
کد خبر: ۸۱۷۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

مستند «شب و مه» در باشگاه مستند فرهنگسرای رسانه

پاتوق مستند این هفته فرهنگسرای رسانه با نمایش و نقد و بررسی مستند « شب و مه» به کارگردانی آلن رنه، عصر سه شنبه دوم تیر برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست پاتوق مستند فرهنگسرای رسانه سه شنبه 2 تیر ساعت 18:30 با نقد و نمایش مستند «شب و مه» با حضور سعید قطبی‎زاده  کارشناس سینما در سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.

«شب و مه» مجصول سال 1955، مستندی با درون مایه تضاد با آرامش نهفته در اردوگاه های مرگ «آشویتس» پس از دوران هولوکوست است. فیلم با بهره گیری از تصاویر بایگانی شده جنگ جهانی دوم، بر نشر گناه، تأمل می ورزد. شب و مه به زبان فرانسوی، به شیوه رنگی و سیاه و سفید و به مدت 32 دقیقه تولید شده از ساخته های آلن رنه فیلمساز برجسته فرانسوی است.

بینندگان این فیلم شاید انتظار فیلمی درباره سرگذشت و ماجراهای زندانیان اردوگاه آشویتس را داشته باشند اما شرایط آنان در این فیلم کوتاه و فشرده نگریسته شده و فیلم پیش از هر چیز به مقولات نفرت و مسئولیت انسانی می پردازد. این فیلم همچنین تصاویری آزاردهنده و تاثرانگیز و دردناک از زندانیان و قربانیان این اردوگاه نشان می دهد. «شب و مه» جایزه ژان ویگو را در 1955 به دست آورد.

علاقمندان جهت شرکت در این نشست می توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران خیابان گل نبی خیابان ناطق نوری مراجعه  کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22888681 تماس بگیرند.

نظر شما