جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۱
کد خبر: ۸۲۰۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
«ماه ۲۰» در شب بیست و هفتم ماه رمضان برگزار شد

ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» و «همدلی با رفتگر مهربان کوچه ما»

ویژه‌برنامه ماه ۲۰ با موضوع همدلی با رفتگر مهربان کوچه ما در منطقه ۲۰ برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌نمی بینمش اما او هر روز کوچه ما را می روبد بی آنکه برای ناتوانی دستانش قوتی فرستاده باشیم نه سلامی نه خسته نباشی و حتی نگاهی. سال‌هاست که از زبان و چشم آدم ها ور افتاده است.
  
صبح‌ها همراه خورشید به کوچه می آید و شب ها هنوز هست که خورشید می رود و ما یادمان رفته است که پاکیزگی ارمغان دست های اوست. دست هایی که هر روز جاروی دسته بلند را بر سطح کوچه می کشد و گرد عبور گام های تند، گرد عبور ثانیه های عجول، گرد عبور نگاه های فراری و تندی لحظه ها را جارو می کند.
  
راستی اگر یک روز نیاید انبوه نازیبایی‌ها آبروی کوچه را می‌برد و ما می‌مانیم و خاطره مردی با لباس نارنجی و حسرت دیدنش پس تا هست کاش یادمان بماند برای دست‌هایش دعا کنیم و برای خستگی‌های دیرسالش خداقوتی بفرستیم و با آنان مهربان باشیم.
 ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» و «همدلی با رفتگر مهربان کوچه ما»
بیست و هفتمین شب از ویژه برنامه ماه 20 با موضوع "همدلی با رفتگر مهربان کوچه ما" آغاز شد.
در ابتدای برنامه قاری جوان و ممتاز علی کاظمی بر روی صحنه حاضر شد و به قرائت قرآن پرداخت.
همانند شب های گذشته مجری برنامه علیرضا پناهی طبق روال گذشته با بیان ساده و همیشگی اش سلام و احوالپرسی گرمی با مخاطبان انجام داد.
ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» و «همدلی با رفتگر مهربان کوچه ما»
بعد از بیان داستان و احادیث مختلف توسط مجری برنامه در ابتدا کارشناس مذهبی برنامه حجه السلام صنیعی با بیان ساده و مثل روزهای قبل با انرژی به سوالات مختلف مخاطبان پاسخ داد.
وی با اشاره به  تقویت روح و جسم  بیان کرد: ما باید همانطور که به جسم و برنامه‌ریزی آن توجه می‌کنیم باید روح خود نیز بسیار تقویت کنیم و برنامه‌ریزی را برای روح نیز انجام دهیم.
حجت‌السلام صنیعی در پایان از خواص عسل و داروهای گیاهی دیگر نیز صحبت کرد.
در بخش دیگری از برنامه جناب سروان محمدی حضور بر روی صحنه حاضر شدند و اطلاعاتی از ترافیک و آمار های تصادف برای مخاطبان بیان کرد.
ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» و «همدلی با رفتگر مهربان کوچه ما»
وی رانندگی خانم ها را با احتیاط تر از آقایان بیان کرد و دلیل اینکه آقایان تصادف بیشتری دارند را پرخاشگری نامید.
با معرفی مجری برنامه مهرداد حامدی و مجید مهربانی خوانندگان جوان بر روی صحنه آمدند و چند قطعه هنری اجرا کردند که مورد استقبال همه ی شهروندان شهرری قرار گرفت.
در بخش قرآنی برنامه که امشب در دو آیتم برگزار شد زراعی کودک 9 ساله حافظ 7 جزء از قرآن کریم و     زاهدی نوجوان 13 حافظ کل قرآن بر روی صحنه حاضر شدند و قرآن را به حفظ خواندند.
یکی دیگر از آیتم های این برنامه حضور گروه هنری گل نرجس به سرپرستی حسین ربیعی بود که چند تئاتر   هنری را با موضوع امام زمان(عج) اجرا نمودند که این برنامه نیز مانند بقیه ی برنامه ها مورد قبول اهالی قرار گرفت.
در این شب از اجرای گروه دوبله ی زنده به سرپرستی حسین شعبانی نیز از آیتم های برنامه بود که بسیار مورد تشویق اهالی قرار گرفت.
در بخش مسابقه ی پیامکی فرهنگ سرای ولاء که هر شب اجرا می شود و نزدیک به 500 نفر شرکت کننده دارد،
بعد از مشخص شدن جواب صحیح بین نفرات برتر قرعه کشی انجام شد و به نفرات برتر جوایزی از طرف فرهنگ‏سرا اهدا شد.
زمزمه دعای فرج و سلامتی امام زمان (عج) از هر جای فرهنگ سرا شنیده می شد و این نشان دهنده ی اتمام برنامه بود که همه حضار همراه با مجری برنامه دعا را خواندند و در آرامش فرهنگ سرای ولاء را ترک و به سمت خانه های خود راهی شدند.
ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» و «همدلی با رفتگر مهربان کوچه ما»
ویژه برنامه «ماه ۲۰» در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی ، مداحان و هنرمندان به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود و هر روز علاوه بر ارایه برنامه های ویژه در غرفه ها برنامه های متفاوت ومتنوع به شهروندان  منطقه ارائه می شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۳۳۳۷۰۵۰۵  تماس و یا به وب سایت فرهنگ سرا به نشانی www.vela.farhangsara.irمراجعه نمایند.
نظر شما