جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۸
کد خبر: ۸۲۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
نشست حجت‌الاسلام ناصری‌پور با معاونان آفرینش و اجرای مناطق

زمان ایجاد نگاه متفاوت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرارسیده است

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتقاد از آثار نگاه آنی به امور فرهنگی گفت: در ماه رمضان، با وجود اجرای برنامه‌های متعدد و زحمات فراوان و تلاش‌های گسترده که قابل تقدیر است؛ کدام شاخص فرهنگی بین شهروندان ارتقا پیدا کرد؟ خط‌کشی ارتقای کمی و کیفی این برنامه‌ها چیست؟ آیا وقت آن نرسیده است که نگاهی دیگر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ایجاد شود؟
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین نشست حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان با معاونان آفرینش و اجرای مناطق روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه برگزار شد. در این نشست حاضران به پرسش حجت‌الاسلام ناصری‌پور درباره تفاوت کار تبلیغی و فرهنگی پاسخ‌های متعدد و متفاوت ارائه دادند.
 
وی با اشاره به اینکه رسالت سازمان تعالی فرهنگ شهروندی است، گفت: نگاه آنی به امور فرهنگی اثر تبلیغی دارد. در حالی که مهم آن است که معیارهای فرهنگی و رفتاری در بین مردم رایج شود و سبک زندگی آنها را ارتقا دهد. برای نمونه، در ماه رمضان با وجود اجرای برنامه‌های متعدد و زحمات فراوان و تلاش‌های گسترده که قابل تقدیر است؛ کدام شاخص فرهنگی بین شهروندان ارتقا یافت؟ آیا وقت آن نرسیده است که نگاهی دیگر در سازمان ایجاد شود و به ارتقای تعاملات و روابط فرهنگی بپردازیم؟
 زمان ایجاد نگاه متفاوت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرارسیده است
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید برای نیروی انسانی خود یک برنامه فرهنگی و جهادی مشخص و معین را انجام دهد. اگر قوه عاقله سازمان که نیروی انسانی است در جهت به‌روز شدن خود حرکت نکند، مسلما کارها رو به جلو پیش نخواهد رفت.
 
حجت‌الاسلام ناصری‌پور مهمترین موضوع فرهنگی در ایران را مشکل «سبک زندگی» دانست و گفت: هر روز پدیده‌ای تازه ظهور می‌کند و این در حالی است که هنوز مسائل قبلی حل نشده و به قوت خود باقی مانده‌اند. از طرف دیگر، باید بدانیم اگر در ایران مشکلی بزرگ مانند اقتصاد وجود دارد، راه حل بزرگ آن یعنی «اقتصاد مقاومتی» مطرح شده و از طریق کارهای فرهنگی در نهادینه کردن «مصرف درست» و «خرید کالای داخلی» به نتیجه خواهد رسید.
 
وی با اشاره به آبشخورهای فرهنگ غربی که از راه‌های مختلف در فکر مردم نفوذ کرده، افزود: کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آن است که روش زندگی را بر اساس حقیقت موضوع‌های فرهنگی اسلامی-ایرانی به مردم آموزش بدهد. در این راه، شناخت وظایف سازمان اهمیت فراوان دارد.
 
نشست صمیمی سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با معاونان آفرینش و اجرای مناطق با ارائه راهکارها و بیان مشکلات از سوی معاونان به پایان رسید.
خبرهای مرتبط
نظر شما