جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۴
کد خبر: ۸۲۱۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
توپچی برنامه‌های تابستان فرهنگسرای قرآن را تشریح کرد:

قرآن را در کنار تفریح و ورزش یاد بگیرید

«عصرانه شادی» و راه اندازی اولین باشگاه قرآنی ویژه نوجوانان قرآنی منطقه 10، دو ویژه‌برنامه فرهنگسرای قرآن در تابستان هستند.
اینجا قرآن را در کنار تفریح و ورزش یاد بگیریدعلی اکبر توپچی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: فرهنگسرای قرآن دو مأموریت کلی بر عهده دارد. نخست، در حوزه برنامه‌های قرآنی شهری و فرامنطقه‌ای است مانند برنامه «عمری با قرآن». در این راستا، فرهنگسرای قرآن باید در اجرای برنامه‌های شهری در کل شهر تهران برنامه‌ریزی و اقدام کند. دیگری، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگسرایی در منطقه 10 برای مخاطبان است.

وی با اشاره به این که برنامه‌های تابستانی فرهنگسرای قرآن متأثر از این دو مأموریت است، افزود: در تابستان امسال در منطقه 10، روزهای سه‌شنبه هر هفته، منتخبان و نخبگان قرآنی کل تهران در خدمت استاد حاج احمد ابوالقاسمی، نفر اول مسابقات بین المللی مالزی حضور می‌یابند و هنر تلاوت را در سطح تخصصی آموزش می‌بینند و تمرین می‌کنند. این برنامه در راستای ارتقای تخصصی قرائت قرآن برای نخبگان این حوزه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: راه اندازی کارگاه‌های «مهارت‌های زندگی با قرآن» با حضور حجت الاسلام دهنوی، حسین اقبالی‌نسب، و خانم نرگس باباخانی از دیگر اقدامات فرهنگسرای قرآن است. این کارگاه هر 2 هفته یکبار از ابتدای تابستان تاکنون اجرا شده است و هدف از برپایی آن، آشنایی عموم مردم با راهکارهای مناسب جهت بهتر زیستن و داشتن روابط مناسب با دیگران، کنترل خشم و... بر اساس آموزه‌های قرآنی است.

وی درباره برنامه ویژه این فرهنگسرا در تابستان گفت: برنامه «عصرانه شادی» ویژه برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان پسر است. این گروه به صورت رایگان در فرهنگسرای قرآن حضور می‌یابند و ضمن استفاده از امکانات آموزشی و ورزشی و تفریحی از مسابقات و آموزش‌های دینی نیز استفاده می‌کنند.

توپچی درباره مهم‌ترین برنامه این فرهنگسرا گفت: راه اندازی اولین باشگاه قرآنی ویژه نوجوانان قرآنی منطقه 10، از جمله برنامه‌های خاص ما برای 8 هفته در تابستان است. مخاطب این دوره نوجوانان پسر کلاس‌های 10 و 11 ساله هستند که بعد از پذیرش، صبح تا بعد از ظهر در این مرکز حاضر می‌شوند و با اجرای یک برنامه صبحگاهی، به استقبال برنامه‌های مختلفی مانند فوتبال، آموزش احکام، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی و.... می‌روند. هدف از این برنامه‌ریزی، ایجاد فضایی پرنشاط برای نوجوانان است که ضمن ورزش و شادی، مطالب قرآنی را نیز بیاموزند.

وی در توضیحی ضمنی به دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا گفت: آماده‌سازی مسابقات قرآنی «مشکات»، آشنایی با آموزه‌های نهج البلاغه با هدف بهبود سبک زندگی دینی، برگزاری کارگاه‌های هنری و مسابقه «با قرآن باشیم» از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای قرآن است. برنامه «بر کرانه قرآن» نیز ویژه پرسنل فرهنگسرا است که طی بیست اجرا سوالات مشخصی را از آیات قرآن در اختیار پرسنل قرار می‌دهیم و از آنان می‌خواهیم که در روز بعد پاسخ‌ها را ارسال کنند.

توپچی در پایان گفت: در تابستان امسال قریب به 30 عنوان برنامه در راستای آموزش علوم مختلف قرآنی و مراسم‌های متعدد و طرح‌های ویژه و کلاس‌های مختلف آموزشی برای مخاطبان فرهنگسرای قرآن در نظر گرفته‌ایم.
نظر شما