جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۳
کد خبر: ۸۲۲۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

افتتاح کتابخانه تخصصی نابینایان در فرهنگسرای خاوران

هادی آشتیانی از افتتاح کتابخانه تخصصی نابینایان در کتابخانه فرهنگسرای خاوران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی نابینایان و نام‌گذاری این روز به نام عصای سفید و در آستانه هفته ولایت، کتابخانه فرهنگسرای خاوران با هدف دسترسی این قشر از جامعه به ابزار و امکانات پژوهشی و علمی اقدام به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ویژه نابینایان کرده است.
  
هادی آشتیانی، رئیس فرهنگسرای خاوران با اشاره به اینکه کتابخانه صوتی خاوران به عنوان بزرگترین کتابخانه صوتی شهر تهران با 6000 عنوان کتاب فعالیت می‌کند، گفت: 95 عنوان از کتاب‌ها در همین مجموعه تولید شده و با وجود 150 جلد کتاب بریل و عرضه خدمات متنوع فرهنگی این کتابخانه جایگاه ویژه‌ای در بین شهروندان منطقه ۱۵ ایفا می‌کند.
 
وی افزود: یکی از هدف‌های مهم کتابخانه نابینایان فرهنگسرای خاوران فراهم کردن بستری مناسب برای دسترسی آسان نابینایان به منابع مختلف علمی بوده و تلاش می‌کنیم این قشر از جامعه نیز مانند دیگر اقشار از حقوق شهروندی در شان خود برخوردار شوند.
  
آشتیانی با بیان اینکه این اقدام در پی تاکید رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام می‌شود، گفت: کتابخانه فرهنگسرای خاوران نخستین و تنها کتابخانه‌ای است که در سطح شهرداری و سازمان فرهنگی هنری به کتابخانه دیجیتال مجهز شده است و در پی این اقدام فرصتی را برای دانشجویان و دانش‌آموختگان نابینا فراهم آورده است تا برای دسترسی به بانک مقالات و انتخاب مقالات فارسی و انگلیسی به صورت رایگان به کتابخانه مراجعه کنند و مطالب مورد نیاز آن‌ها توسط نیروهای انسانی افتخاری در اختیارشان قرار گیرد.
  
از علاقه‌مندان دعوت می‌شود برای بهره‌مندی از امکانات کتابخانه فرهنگسرای خاوران به فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه راه هاشم‌آباد، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33015423 تماس بگیرند.
نظر شما