جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۵
کد خبر: ۸۲۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
جلسه نقد و بررسی اولین رمان یوسف علیخانی برگزار می‌شود:

نقد «بیوه‌کشی» در فرهنگسرای بهاران

نخستین رمان یوسف علیخانی با نام «بیوه کشی» در فرهنگسرای بهاران و با حضور حمیدرضا امیدی‌سرور نقد و بررسی می‌شود.
نقد «بیوه‌کشی» در فرهنگسرای بهارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ جلسه نقد و بررسی رمان «بیوه کشی» 25 مرداد ماه از ساعت 17:30 در سالن همایش فرهنگسرای بهاران با حضور اهالی کتاب برگزار می‌شود.

«بیوه کشی» نخستین رمان علیخانی است که با فاصله زمانی پنج سال پس از انتشار آخرین مجموعه داستان وی منتشر شده است. این کتاب داستانی است که در یک فضای روستایی ایرانی اتفاق می‌افتد و به مصائب و مشکلات قشری بی‌حامی و بی‌پناه می‌پردازد.

رمان بيوه‌كشي در زماني كه به نظر مي‌رسد شهري نويسي مد جامعه ادبي و روستايي‌نويسي سنت ادبي منسوخ شده در ايران است، به عنوان يك رمان در ژانر روستايي، ركورد فروش را در ماه اول انتشارش مي‌شكند و بلافاصله به چاپ بعدي مي‌رسد.

یوسف علیخانی نویسنده این کتاب تاکنون برنده جوایز متعددی شده و مورد تشویق محافل ادبی گوناگون قرار گرفته است.  از یوسف علیخانی جدا از چند کتاب پژوهشی، سه مجموعه داستان به نام‌های قدم‌بخیر مادربزرگ من بود، اژدهاکشان و عروس بید منتشر شده ‌است. وی نامزد بیست و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و برنده جایزه ویژه شانزدهمین جشنواره روستا نیز برای یکی از آثارش بوده است.

از تمامی علاقه مندان به حوزه نشر و ادبیات دعوت می شود در یکشنبه 25 مرداد به میدان بهاران، بوستان بهاران، فرهنگسرای بهاران مراجعه کنند.
نظر شما