جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۴
کد خبر: ۸۲۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
دو فیلم سینمایی در فرهنگسرای رسانه به نمایش در می‌آیند

فیلم و گپ این هفته با «ناخدا خورشید» و «آخر بهار»

نشست هفتگی «فیلم وگپ» فرهنگسرای رسانه این هفته با نمایش فیلم‏‌های «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی و «آخر بهار» به کارگردانی «یاسوجیرو ازو» دنبال می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این هفته دو فیلم سینمایی از سینمای ایران و ژاپن در فرهنگسرای نمایش داده می‌شوند.

فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» سه شنبه 27 مرداد ساعت 18:30 به نمایش در می‌آید. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی ناصر تقوایی در سال ۱۳۶۵ ساخته شده و بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی و پروانه معصومی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. «ناخدا خورشید» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند) و لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (سعید پورصمیمی) را در پنجمین جشنواره فیلم فجر به خود اختصاص داده است. همچنین ناصر تقوایی جایزه یوزپلنگ برنزی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو کسب کرده است.

فیلم سینمایی«آخر بهار» به کارگردانی «یاسوجیرو ازو» نیز چهارشنبه 28 مرداد ساعت 18:30 در فرهنگسرای رسانه نمایش داده می شود. این فیلم محصول سال 1949  یك درام خانوادگی درباره مشكلات شوهر دادن یك دختر وظیفه‌شناس است كه نمی‌خواهد پدرش را تنها بگذارد. 
«آخر بهار» فیلمی به شدت ژاپنی و با جلوه‌ های مخصوص فرهنگ آن دیار است.

فیلم و گپ این هفته با «ناخدا خورشید» و «آخر بهار»

این آثار سینمایی پس از نمایش با حضور سعید قطبی‎زاده کارشناس برنامه نقد و بررسی می‎شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری مراجعه کنند.

نظر شما