جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۲۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
فاطمه جمالو از امکانات کتابخانه گلستان گفت

کتابخانه‌ای با بیش از ۹ هزار عضو

کتابخانه گلستان، یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۹ هزار و ۵۰۰ عضو فعال دارد و برای آنان برنامه‌های متعددی در نظر گرفته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فاطمه جمالو، رئیس کتابخانه گلستان گفت: کتابخانه گلستان یکی از بزرگترین و پر مخاطب‌ترین کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که در آن تلاش کرده‌ایم نیاز همه مخاطبان را در سنین مختلف و با سطوح علمی متفاوت برآورده کنیم. این کتابخانه با داشتن مخزن غنی، سالن‌های مطالعه، ساعات طولانی ارائه خدمات، برنامه‌های جانبی متنوع و... به یکی از پرمخاطب‌ترین کتابخانه‌های سازمان تبدیل شده است.

وی درباره تعداد کتاب‌های موجود در این کتابخانه گفت: در حال حاضر، حدود ۶۹ هزار جلد کتاب در مخزن، ۳۷۰۰ جلد کتاب کودک، ۳۵۰۰ جلد کتاب مرجع و ۱۴۰۰ جلد کتاب لاتین در کتابخانه گلستان موجود است که می‌تواند در اختیار اعضا قرار گیرد. علاوه بر این، بانک لوح فشرده این کتابخانه شامل نرم‌افزارهای آموزشی، نسخه برخی از کتاب‌ها و لغت‌نامه‌ها می‌شود که با همان ضوابط امانت دادن کتاب‌ها در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

 
کتابخانه‌ای با بیش از 9 هزار عضو

وی با اشاره به تعداد اعضای این کتابخانه گفت: اعضای فعال کتابخانه گلستان ۹۵۰۰ نفر هستند. البته از آنجا که کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دو عضویت ویژه و عادی دارند، ما به تمام اعضای ویژه کتابخانه‌های این سازمان در  سطح شهر تهران، در تمام بخش‌های کتابخانه خدمات ارائه می‌دهیم.
 
رئیس کتابخانه گلستان در ادامه افزود: ما برنامه‌های متعددی برای مخاطبان خود در نظر گرفته‌ایم. از جمله، نشست «ترنم قلم» که سه‌شنبه (یک هفته در میان)، برگزار می‌شود. در این برنامه یک کتاب ادبی با حضور نویسنده و دو منتقد و افرادی که از پیش کتاب را خوانده‌اند، نقد و بررسی می‌شود. در هر جلسه ناشر چند نسخه از کتاب مورد نظر را به رایگان یا با تخفیف در اختیار ما قرار می‌دهد و ما کتاب‌ها را برای چند روز به مخاطبان امانت می‌دهیم. این کتاب‌ها پس از برگزاری نشست، به مخزن کتابخانه گلستان، یا دیگر کتابخانه‌های منطقه منتقل می‌شود تا افراد دیگر نیز امکان استفاده از آن را داشته باشند.
 
وی با اشاره به برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی و نمایشگاه کتاب افزود: کارگاه داستان‌نویسی یکی دیگر از برنامه‌های جانبی کتابخانه گلستان است که با عنوان «محفل داستان» روزهای سه‌شنبه هر هفته در ساعت ۱۵ برگزار می‌شود. محمدرضا گودرزی، داستان‌نویس و منتقد، مسئولیت آموزش این دوره را بر عهده دارد. علاوه بر این، سلسله نشست‌های «بشنو از نی» به شرح داستان‌هایی از مثنوی معنوی می‌پردازد. این برنامه روزهای دوشنبه هر هفته ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. هدف از برپایی این نشست، ایجاد علاقه‌مندی به مطالعه ادبیات کهن است.
  
جمالو در پایان گفت: کتابخانه گلستان معمولا تورهایی برای بازدید از کتابخانه‌های مهم برگزار می‌کند. برنامه هفته آینده به بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک اختصاص دارد که اعضای فعال می‌توانند در این تور ثبت نام کنند. سال گذشته نیز، همزمان با وفات حضرت معصومه(س)، تعدادی از اعضا را به زیارت آن حضرت بردیم و سپس از کتابخانه آیت‌الله مرعشی بازدید کردیم. 

کتابخانه‌ای با بیش از 9 هزار عضو
 
کتابخانه گلستان با دو سالن مطالعه مخصوص بانوان و آقایان، از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ (روزهای جمعه از ۷ صبح تا ۱۶) خدمات کتابخانه‌ای به اعضای کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارائه می‌دهد.

کتابخانه گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک، فرهنگسرای گلستان واقع شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه پارچه باف کتابدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
0
با سلام و خسته نباشید -خدا قوت - خیلی از کتابخانه شما خوشم اومد واقعا عالیه
نظر شما