پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۶
کد خبر: ۸۲۹۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
در بازدید از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۶ عنوان شد

فرهنگسراها باید سرشار از سرزندگی و نشاط باشند

رئیس، معاونان و مدیران کل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز از مراکز فرهنگی منطقه ۶ بازدید کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری به همراه معاونان و مدیران کل صبح امروز از فرهنگسراهای سرو و شفق، موزه دکتر شریعتی، خانه فرهنگ گل‌ها و کتابخانه شهید جهان‌آرا در منطقه ۶ بازدید کرد.
 
محمود صلاحی در نشست پایانی این بازدید در فرهنگسرای سرو در جمع کارکنان منطقه ۶ گفت: خانه فرهنگ گل‌ها و کتابخانه شهید جهان‌آرا از لحاظ ساختمان وضعیت نامناسبی دارند و نیازمند بازنگری برای مکان هستند. وی با اشاره به ساختمان در دست احداث برای خانه فرهنگ در این منطقه افزود: فضای در دست ساخت نزدیک به ۳ هزار مترمربع زیربنا دارد که در صورت تکمیل آن خانه فرهنگ گل‌ها می‌تواند به عنوان یک فرهنگسرا ادامه کار دهد، همچنین برای کتابخانه جهان‌آرا نیازمند مکان‌یابی بهتری هستیم.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اینکه فضای فرهنگسرا باید سرشار از نشاط و سرزندگی باشد تصریح کرد: وقتی وارد فرهنگسرایی می‌شوید با استفاده از جلوه‌های مختلف نور، صوت و تصویر اطلاعات را حتی در هنگام راه‌رفتن در فضای فرهنگسرا می‌توان به مخاطب انتقال داد و برای این مهم باید بیش از پیش به فضای فرهنگسراهای شفق و سرو توجه شود.
 
وی با بیان اینکه باید از متر متر فضای در اختیار سازمان نهایت استفاده را داشته باشیم افزود: اعتقادات، سخن و طرح خوب است اما تا به عمل تبدیل نشود کاری از پیش نبرده‌ایم؛ برای این منظور فضای فرهنگسرا نیز باید فرهنگساز باشد و تنها برگزاری کلاس نمی‌توان به این مهم دست‌یافت. موسسه‌ها و نهادهای مختلفی کلاس برگزار می‌کنند اما کار فرهنگسرا در فرهنگسازی فراتر از برگزاری کلاس‌های آموزشی است.
 
صلاحی با اشاره به آمفی‌تئاتر روباز فرهنگسرای سرو که مدت‌ها بی‌استفاده رها شده است تصریح کرد: این فضا با بهسازی و مسقف شدن به سالنی مناسب برای برگزاری تئاتر و کنسرت تبدیل خواهد شد.

خبرهای مرتبط
نظر شما