جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۲
کد خبر: ۸۳۶۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

حجت‌الاسلام کرمی: جلوه سوگ مصداق بارز امر به معروف است

یکی از سخنرانان برجسته کشور در بازدید از میدان امام حسین (ع) جلوه سوگ مصداق کامل امر به معروف است که خواسته حضرت سید الشهدا (ع) بوده و می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام شیخ مصطفی کرمی در بازدید از بخش نمایشگاهی جلوه سوگ که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) برپا شده در گفت‌وگو با ستاد خبری جلوه سوگ گفت: این کار فرهنگی بسیار بزرگ که به صورت ابتکاری صورت گرفته یک کار بسیار بزرگی است که جای آن در فضای فرهنگی جامعه بسیار خالی بود.

وی ادامه داد: این کار بزرگ فرهنگی بازخوردهای مختلفی در سطح جامعه دارد و مطمئناً بدون اثر نخواهد بود و باید منتظر آثار بسیار خوب آن در سطح افراد جامعه بود. 

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به این موضوع که در این طرح، افرادی برای رفع شبهات دینی به مساجد مختلف فرستاده می‌شوند، اذعان کرد: افرادی که برای این کار انتخاب می‌شوند باید علم و اطلاع کافی به این مطلب را داشته باشند تا بتوانند وظیفه و ماموریت خود را به خوبی انجام دهند. 

وی تصریح کرد: اگر این عمل در آینده نیز امتداد داشته باشد خیلی از مشکلات و معضلات فرهنگی را رفع و رجوع خواهد کرد به شرط آنکه این حرکت مقطعی نباشد و جنبه مصالح شخصی نداشته باشد. 

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: باید در این زمینه کلان‌نگری صورت گیرد و یک چشم انداز مرتبی داشته باشد و این حرکت مصداق کامل امر به معروف است که خواسته حضرت سید الشهدا (ع) بوده و حرکتی است که می‌توان نتایج خوبی را در جهات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. این اتفاق می‌تواند جلوی بسیاری از هزینه‌های کشور را بگیرد. 

وی در ادامه در خصوص برپایی ۱۴ خیمه فرهنگی در میدان امام حسین (ع) گفت: از نظر شکل و محتوا و فرم ساختاری کسانی که این کار را بر عهده می‌گیرند، باید سیاستگذاری درستی در این زمینه داشته باشند، یعنی صرف یک حرکت نمادین نباشد. 

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: جای این اقداماتی که شهرداری تهران امسال انجام داده، بسیار خالی بود و باید خیلی زود‌تر این اقدامات صورت می‌گرفت. این اقدامات قابل تشکر و قدردانی است و هر کسی که این دکترین و نظریه را داده باید مورد تشویق قرار گیرد و امید است این گونه اقدامات در سطح گسترده‌تر و وسیع‌تر صورت گیرد. 

وی با اشاره به این موضوع که این اقدام برای اولین بار در میدان امام حسین (ع) صورت گرفته است، افزود: شهرداری تهران این حرکت فرهنگی را متناسب با نام آن در تنها میدان این شهر که با نام مبارک امام حسین (ع) مزین کرده برای اولین بار برگزار کرده که این امر، خود حرکتی بسیار عالی در سطح شهر بوده و نقطه شروعی برای این حرکت بزرگ فرهنگی است. 

وی اذعان کرد: این کار که در ایستگاه اول شروع شده، باید به تمام نقاط شهر و بعد به تمام نقاط کشور ساتع شود. 

مجموعه برنامه جلوه سوگ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شده و تا ۱۱ آذرماه با ۱۴ تکیه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
نظر شما