جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۳۶۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
حجت الاسلام شیخ محمود ابوالقاسمی:

جلوه سوگ معطوف به زمان و مکان خاص نباشد

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: ویژه برنامه جلوه سوگ یک کار فرهنگی بسیار بزرگ به حساب می آید و باید سعی شود معطوف به یک زمان و مکان خاص نباشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمود ابوالقاسمی از سخنرانان برجسته تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان  امام حسین(ع) و یارانش اظهار کرد: موضوع امام حسین(ع) باید از تمام زوایا مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این نکته که برنامه جلوه سوگ می تواند تاثیرات بسیار خوبی را در سطح جامعه داشته باشد، ادامه داد: باید با برگزاری چنین کارهای فرهنگی که دارای ابعاد مختلفی هستند، با هجمه فرهنگی دشمن مقابله کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات در جهت بهبود فرهنگ جامعه، اطلاع رسانی است.

وی احساس و عواطف را یکی دیگر از عوامل تائیرگذار در موضوع فرهنگی دانست و گفت: از آنجایی که قیام امام حسین(ع) با احساس همراه بوده است به عنوان یک فرهنگ در جامعه ماندگار شده است.

این سخنران برجسته کشور گفت: مبنای باور های دینی و مذهبی ما ارتباط چهره به چهره است و تاثیرات عمیقی دراین نوع ارتباط بوجود می اید، ولی صداوسیما و فضای مجازی در این زمینه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه گفت: نمایشگاه جلوه سوگ یک کار فرهنگی بسیار بزرگ به حساب می اید و باید سعی شود معطوف به یک زمان و مکان خاص نباشد.

مجموعه برنامه «جلوه سوگ» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از روز چهارشنبه 22 مهرماه در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شده و تا 11 آذرماه میزبان شهروندان است.
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما