جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۸۳۷۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

جلوه سوگ یک شعبه از حرم سید الشهدا(ع) است

اکبر بازوبندی پیرغلام اهل بیت گفت: هر کجا پرچمی به نام امام حسین(ع) برپا شود مانند جلوه سوگ در میدان امام حسین(ع)، یک شعبه از حرم سید الشهدا (ع) است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «اکبر بازوبندی» مداح و پیر غلام اهل بیت عصمت و طهارت ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص برپایی نمایشگاه جلوه سوگ و همین طور صدا و سیما به خاطر پخش برنامه‌های مفید در ایام محرم، اظهار کرد: کسانی که بانی این کار خیر هستند، در مسیر امام حسین (ع) قدم برداشته‌اند و باید از آن‌ها تقدیر کرد. 
 
وی با اشاره به این مطلب که یزید و لشکریانش امام حسین (ع) را به شهادت رساندند و حتی بدن ایشان را دفن نکردند، که نامی از ایشان باقی نماند، افزود: آنان با این کار باعث شدند نام امام حسین (ع) تا ابد چراغ راه همه مسلمانان جهان قرار بگیرد و هر سال نیز به تعداد عزاداران امام حسین(ع) افزوده شود. 
 
بازوبندی با اشاره به همایش پیر غلامان حسینی، که چندی پیش به همت شهرداری تهران برگزار شده بود، ادامه داد: از کشورهای مختلف جهان، پیر غلامان زیادی در این همایش حضور داشتند، که این خود نشان دهنده علاقه و عشق مردم به امام حسین (ع)، در همه جای دنیا است. 
وی تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن، باید مجالس امام حسین (ع) تقویت شود. 
بازوبندی با ابراز این مطلب که هر کجا پرچمی به نام امام حسین (ع) بر پا شود (برنامه جلوه سوگ)، یک شعبه از حرم سید الشهدا (ع) است، خاطر نشان کرد: ما باید با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در جهت بصیرت افزایی جامعه قدم برداریم ولی به شرط آنکه هدفمان به خاطر خدا و اهل بیت (ع) باشد. 
وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» ادامه داد: ما با تفکر در این جمله متوجه می‌شویم که اگر به امام حسین (ع) متوسل شویم، زندگی و آخرت خودمان را بیمه کرده‌ایم. 
این مداح و پیر غلام اهل بیت (ع) با اشاره به این مطلب که امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام از جان و زندگی خود گذشت، افزود: ما نیز باید پیر راه این امام بزرگوار باشیم. 
بازوبندی ادامه داد: باید در سایر نقاط شهر نیز از این نوع نماشگاه‌ها برپا شود. 
وی در پایان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ ۸ ساله، رزمندگان مدرک تحصیلی خود را که‌‌ همان پیشانی بند «یا اباعبدالله الحسین (ع)» بود را با روی پیشانیان می‌بستند و به دشمنان نشان می‌دادند که ما شاگردان مکتب حسینی هستیم و تن به ذلت نخواهیم داد. 
مجموعه برنامه جلوه سوگ از روز چهارشنبه ۲۲ مهرماه در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است.
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما