جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۷
کد خبر: ۸۳۸۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
رضا پور احمد:

جلوه سوگ اثر خوبی در جامعه خواهد گذاشت

یکی از مداحان و ذاکران اباعبدالله الحسین(ع) گفت: نمایشگاه جلوه سوگ اثر خوبی در جامعه خواهد گذاشت. سازمان فرهنگی هنری با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمینه روشنگری را در افراد ایجاد می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «رضا پور احمد» یکی از مداحان و ذاکران اباعبدالله الحسین(ع) با ابراز این نکته که برگزاری نمایشگاه جلوه سوگ برای شناخت هر چه بیشتر مردم از سیره و زندگی امام حسین (ع) برگزار شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه برای همه مردم به‌خصوص رهگذرانی که در میدان امام حسین(ع) تردد می‌کنند، می‌تواند بسیار تأثیر گذار و مفید باشد.
  
وی در ادامه با اشاره به این نکته که اگر در عملی تکرار وجود داشته باشد، آن عمل به فراموشی سپرده نخواهد شد، ادامه داد: نهضت عاشورا هر سال تکرار می‌شود و مردم برای عزاداری امام حسین (ع) از خانه‌های خود بیرون می‌آیند و در مراسم‌ها شرکت می‌کنند.
  
پور احمد تاکید کرد: نمایشگاه جلوه سوگ اثر خوبی در جامعه خواهد گذاشت. سازمان‌های فرهنگی با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمینه روشنگری را در افراد ایجاد می‌کنند.
 
وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «در شهادت امام حسین (ع) یک آتشی در دل‌های مؤمنان وجود دارد که هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را خاموش کند» افزود: ما از هر سو به این واقعه بنگریم، در آن سود و استفاده می‌بینیم.
 
پور احمد تصریح کرد: افراد آگاه باید در فضای مجازی، مطالب بسیار مفیدی برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان منتشر کنند. با این کار، فرهنگ امام حسین (ع) را در جامعه ترویج داده‌اند.
 
وی ادامه داد: مداحان و سخنرانان اگر بتوانند توضیح درستی از واقعه عاشورا داشته باشند و جنبه‌های آن را برای مردم تبیین کنند، به رسالت خود که همان بصیرت افزایی است، عمل کرده‌اند.
 
مجموعه برنامه جلوه سوگ از ۲۲ مهرماه در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است.
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما