جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۳۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
یک مداح پیشکسوت اهل بیت(ع):

نمایشگاه جلوه سوگ؛ یک جهاد فرهنگی است

محمد بازوبند یکی از مداحان پیشکسوت اهل بیت (ع) با بیان اینکه برپایی نمایشگاه برای ترویج اهداف و اندیشه‌های امام حسین (ع) یک جهاد فرهنگی است، گفت: برگزاری نمایشگاه جلوه سوگ در میدان امام حسین (ع) قابل تقدیر و بسیار ارزشمند است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد بازوبند اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) گاهی در قالب منبر، گاهی در قالب نوحه و تعزیه است و چند سالی نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که در آن عده‌ای جوانان محقق و مؤمن فعالیت می‌کنند و این بار باید از برگزارکنندگان نمایشگاه جلوه سوگ تشکر کرد که با کارهای جدید، فکر جوان‌ها را به طرف قیام و حرکت امام حسین (ع) جلب کرده‌اند.
 
این مداح اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه باید در عزاداری‌های محرم، اندیشه و تفکر وجود داشته باشد، تصریح کرد: طراحان این برنامه‌ها هر چه محققانه‌تر و با تدبیر و دور‌ اندیشانه‌تر این نمایشگاه‌ها را برپا کنند، یقین بدانند که تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.
 
بازوبند با اشاره به شبهه افکنی دشمنان در خصوص قیام امام حسین (ع) گفت: فقط خواهشی که دارم این است که سمت و سوی مطالب، ریشه دار و محققانه باشد و در دنیای امروز که دشمن از طریق وسایل مجازی شبهه افکنی می‌کند، در این برنامه‌ها به شبهات پاسخ داده شود.
 
وی افزود: مثلاً یک شبه ای که اخیراً در شبکه‌های مجازی تکرار شده این است که می گویند امام حسین (ع) که می‌دانست در کربلا شهید می‌شود پس چرا ادامه داد؟ آنها برای ادعای خودشان به آیه قرآن متوسل می‌شوند اما حدود ۱۲۰۰ سال قبل این شبهه توسط امام صادق (ع) پاسخ داده شد و ایشان فرمودند که اگر کسی به جنگ با دشمن نرود خودش باعث نابودی خودش شده است و این آیه هیچ ارتباطی با جهاد ندارد.
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما