جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۵
کد خبر: ۸۳۸۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
عباس حیدر زاده:

ترویج راه امام حسین(ع) وظیفه اصلی مداحان و سخنرانان است

یکی از ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) گفت: مداحان و سخنرانان مهمترین نقش را در ایجاد علاقه برای نسل جوان به فرهنگ حسینی دارند و پیاده کردن راه و منویات امام حسین(ع) وظیفه اصلی این افراد است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «حاج عباس حیدر زاده» یکی از ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) اظهار کرد: از آنجایی که نمایشگاه جلوه سوگ واقعه عاشورا را به تصویر کشیده است، می تواند تاثیرات بسیار خوبی را در روح و جان عاشقان ابا عبدالله داشته باشد.
 
وی ادامه داد: سازمان های فرهنگی باید با برگزاری چنین نمایشگاه هایی به صورت مستمر، باعث روشنگری نسل جوان شوند.
حیدرزاده با اشاره به این نکته که یکی از راه هایی که می‌توان فرهنگ عاشورا را به جوانان منتقل کرد، فضای مجازی است، افزود: بهتر است کسانی که می توانند با اشاعه فرهنگ حسینی در فضای مجازی، باعث از بین بردن حیله و مکر دشمنان شوند، از این راه در جهت بصیرت افزایی، قدم های خوبی بردارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه پیام آور نهضت سرخ حسینی است و می تواند خیلی در جامعه تاثیر گذار باشد.
حیدرزاده ادامه داد: بهتر است برای بهتر شدن سطح این نوع نمایشگاه ها، در آنجا مسابقاتی برگزار و جوایزی نیز برای نفرات برتر در نظر گرفته شود. با این کار مردم بیشتر با سیره امام حسین(ع) آشنا می شوند.
 
وی اذعان کرد: مداحان و سخنرانان مهمترین نقش در ایجاد علاقه برای نسل جوان به فرهنگ حسینی دارند. پیاده کردن راه و منویات امام حسین(ع) وظیفه اصلی این افراد است.
 
حیدرزاده اظهار کرد: یکی از پیام های نهضت امام حسین(ع) موضوع امر به معروف و نهی از منکر است، برای از بین بردن بسیاری از منکراتی که اکنون در جامعه وجود دارد، باید از سیره و زندگی امام حسین(ع) استفاده کنیم. وی افزود: جلوه سوگ گوشه‌‌ای از قیام امام حسین(ع) را به تصویر کشیده است.

مجموعه برنامه جلوه سوگ از ۲۲ مهرماه در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است.
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما