جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۵
کد خبر: ۸۵۰۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
صلاحی در آیین تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای ارسباران

اعتبار فرهنگسرای ارسباران باید حفظ شود / بدون کار فرهنگی، از مشکلات در امان نیستیم

آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رئیس فرهنگسرای ارسباران با حضور جمعی از مدیران ارشد فرهنگی تهران برگزار شد که صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم گفت: معضلات خاورمیانه از کمبود کار فرهنگی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای ارسباران و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ تهران با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران و معاونان ستادی این سازمان، شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، جمعی از مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه پایتخت، کارکنان فرهنگسرای ارسباران و هنرمندان از جمله کیوان ساکت آهنگساز برجسته کشور، در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

محمود صلاحی در این مراسم با اشاره به دغدغه رهبری در حوزه فرهنگ گفت: تازه دو سال است با توجه به جریانات اخیر منطقه، دغدغه رهبری را درک می‌کنیم؛ اگر تا به حال فعالیت فرهنگی درستی انجام می‌شد، استکبار جهانی نمی‌توانست این‌گونه تمدن ما را هدف قرار بدهد.

اعتبار فرهنگسرای ارسباران باید حفظ شود / بدون کار فرهنگی، از مشکلات در امان نیستیم

وی افزود: صهیونیسم جهانی و استکبار، در سه سال گذشته آدم‌ها را فریب داده و تاریخ و تمدن چند هزار ساله کشورهایی مثل سوریه و عراق را در کمتر از سه سال، به نابودی کشانده است. تلخ‌تر اینکه، این اتفاق به دست مسلمانان و به اسم اسلام می‌افتد.

از کمبود کار فرهنگی، نتوانستیم هنر اصیل را وارد زندگی مردم کنیم
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: از کمبود کار فرهنگی است که موفق نشدیم هنر اصیل را در زندگی وارد کنیم. متأسفانه بی‌فرهنگی به جایی رسیده که کشور اسلامی که از برگزاری حج درآمد کسب می‌کند، از غرب سلاح می‌خرد و بر سر مردم بی‌گناه یمن می‌ریزد. ۴۷ نفر را گردن می‌زند و لیبرال دموکراسی غرب، در تمام این اتفاقات سکوت می‌کند.

صلاحی با اشاره به دخالت‌های مسئولان برخی کشورها در مسائل داخلی ایران گفت: کشوری که هیچ‌گاه حتی برای مسائل محلی، رنگ صندوق رأی و انتخابات را ندیده است، نسبت به انتخابات ایران اظهار نظر می‌کند و دم از دموکراسی می‌زند.

بدون کار فرهنگی، از مشکلات در امان نیستیم
مشاور شهردار تهران با ذکر اتفاقات منطقه یادآور شد: اگر ما هم کار فرهنگی نکنیم، از این مشکلات در امان نیستیم. چرا که غرب از تروریسم حمایت می‌کند و می‌بینیم که از ۷۰ کشور آدم جمع شده است و به هر کشوری که بخواهند می‌روند و به محض رسیدن، سلاح دریافت می‌کنند.

محمود صلاحی اضافه کرد: ما در ایران، به خصوص تهران نباید فرصت را از دست بدهیم. از توجه ویژه شهردار تهران به مقوله فرهنگ تشکر می‌کنیم و جا دارد از سازمان زیباسازی شهر تهران که از درآمد میلیاردی بیلبوردهای شهری گذشته و در سطح شهر، کار فرهنگی می‌کند، تقدیر کنیم. الان نود درصد تابلوهای شهری، شعر و پیام و حرف و اشاره و قرآن است که رضایت‌مندی مردم را هم فراهم کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان سخنان خود گفت: اصرار داشتم آقای صافی در فرهنگسرای ارسباران بماند اما سازمان، بیشترین تعامل را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و با هماهنگی وزیر ارشاد، ایشان به وزارتخانه رفت. دکتر سلیمانی هم از همکاران قدیمی سازمان فرهنگی هنری بودند که در سازمان زیباسازی مسئولیت‌های مهم داشتند و دکترای هنر اسلامی دارند. امیدواریم اعتبار فرهنگسرای ارسباران را بتوانیم به کمک ایشان و حمایت آقای امیر عبدالحسینی، حفظ کنیم.

اعتبار فرهنگسرای ارسباران باید حفظ شود / بدون کار فرهنگی، از مشکلات در امان نیستیم

اولین سخنرانی صافی در فرهنگسرای ارسباران
پیش از صلاحی، محمدجعفر صافی مدیر سابق فرهنگی هنری منطقه ۳ پشت تریبون رفت و گفت: برای اولین بار، در فرهنگسرای ارسباران سخنرانی می‌کنم و عادت به سخنرانی ندارم.

صافی گفت: دو سالی که در ارسباران بودم، روزهای خوبی بود؛ یکی از شانس‌های من در زندگی، داشتن همکاران فعال از ابتدای دوران مدیریتم در صداوسیما بود؛ چه روزهایی که شبکه یک و سه سیما بودم و چه روزهایی که در دفتر لندن و امور بین الملل رسانه ملی فعالیت می‌کردم، همکارانی فعال و پویا در کنارم بودند که همه زحمات و تلاش‌هایشان به نام بنده تمام شده و می‌شود.

مدیرکل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: با توجه به امکانات محدود فرهنگسرا، اتفاقات خوبی در این دو سال افتاد و به نظرم اگر کارکنان و همکاران در خدمت برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری قرار بگیرند، می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

فرصتی مناسب برای جامعه حرفه‌ای هنر
امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در سخنان کوتاهی گفت: خوشحالم که در دورانی تصدی مسئولیت هنری را بر عهده گرفتم که نگاه ویژه‌ای به هنر در سازمان فرهنگی هنری وجود دارد؛ به نظرم این موقعیت، فرصت مناسبی برای جامعه حرفه‌ای هنری است.

عبدالحسینی با اشاره به اعتبار فرهنگسرای ارسباران که با عنوان فرهنگسرای هنر شناخته می‌شود، گفت: در این فرهنگسرا، در سال‌های نه چندان دور برنامه‌های بزرگ هنری برگزار می‌شد که در دورانی، این رویدادها کمرنگ شد. در دوران حضور محمدجعفر صافی، این اتفاقات تخصصی هنری احیا شد که امیدواریم در دوران حضور محسن سلیمانی که خوشنویس، از طراحان گرافیک و مدرس دانشگاه هستند، این اتفاقات ادامه پیدا کند.

هنرمندان فضای شهر را عطرآگین کنند
در ادامه شهرام گیل آبادی به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به ریشه کلمه «هنر» گفت: هنر، از «هنره» آمده که به معنای مرد توانگر است و بخشی از صنعتگری ما ایرانیان است. همان‌طور که در جمله «هنر نزد ایرانیان است و بس» تجلی پیدا کرده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: تهران و مردم این شهر بزرگ، نیاز به هنر دارند؛ امیدوارم نور هنرمندان بزرگ در تهران به تلالو برسد و حضورشان شهر را عطرآگین کند. خوشحالم که مردان توانگری از جمله دکتر صلاحی در رأس سازمان فرهنگی هنری قرار دارند و نیروهایی چون دکتر سلیمانی حضور دارند و امیدوارم در خدمت به خلق، موفق باشند.

گیل آبادی در پایان گفت: سال‌ها شاگرد دکتر صافی بودم و افتخار دارم که سال‌ها در رسانه ملی خدمت ایشان شاگردی کردم. ایشان بسیار در حوزه فرهنگ و هنر، خوش‌نام بودند و هستند. خوش‌نامی و خلاقیت لازمه فعالیت هنری است.

اعتبار فرهنگسرای ارسباران باید حفظ شود / بدون کار فرهنگی، از مشکلات در امان نیستیم

محسن سلیمانی هم در پایان مراسم در سخنان کوتاهی گفت: در تمام دنیا، بیشتر جریانات از مراکز فرهنگی هنری نشأت می‌گیرد. امیدوارم بتوانم در این فرهنگسرا، در کنار همکاران هنر را بیشتر احیا کنیم و این مرکز هنری را به جایگاه والایی که سال‌های قبل رسیده بود، برسانیم.

اعتبار فرهنگسرای ارسباران باید حفظ شود / بدون کار فرهنگی، از مشکلات در امان نیستیم

در پایان این مراسم از زحمات محمدجعفر صافی رئیس پیشین فرهنگسرای ارسباران با اهدا هدایایی از طرف ریاست سازمان، کارکنان فرهنگسرا و شهرداری منطقه ۳ تقدیر شد و محسن سلیمانی به عنوان مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه ۳ و رئیس فرهنگسرای ارسباران حکم خود را از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دریافت کرد.
خبرهای مرتبط
نظر شما