جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۴
کد خبر: ۸۶۱۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

عبدالحسینی: هدف سازمان فرهنگی هنری یکسان‌سازی در تمامی هنرهاست

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌گوید به دنبال این هستیم که در سند تعالی هنر در شهرداری، یکسان‌سازی و تمرکز را برای همه هنرها داشته باشیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح فعالیت‌های موسیقایی این سازمان گفت: در طی سال، در اغلب فرهنگسراهایی که شرایط برگزاری اجرا وجود داشته، کنسرت برگزار شده است. در بعضی مکان‌ها مانند فرهنگسرای بهمن به خاطر تبلیغات کنسرت آقای رضا صنعتگر، اجراها خیلی رسانه‌ای شد و بعضی اجراها هم مربوط به گروه‌های موسیقی کوچک پاپ، سنتی یا مقامی بود که اطلاع‌رسانی آن‌ها در حد مخاطبان خودشان بود. به طور کلی حدود 100 کنسرت در فرهنگسراهای سازمان برگزار شد. این کنسرت‌ها که عرض کردم، غیر از کنسرت‌های جشنواره پیامبر مهربانی است که خود آن به تنهایی 65 اجرای صحنه‌ای موسیقی بین‌المللی پاپ، سنتی و مقامی داشت. 
 
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برگزاری پاپ در برج میلاد هم گفت: برج میلاد را اطلاعی ندارم ولی به دنبال این هستیم که در سند تعالی هنر در شهرداری، یکسان‌سازی و تمرکز را برای همه هنرها داشته باشیم. الآن برای تئاتر این اتفاق افتاده، چون سند تئاتر تصویب شده است. حالا در تئاتر تقریباً تمامی مراکز با هماهنگی مدیریت هنرهای نمایشی کارها را به پیش می‌برند و در بخش‌های دیگر هم به دنبال آن هستیم که سندهای تخصصی آن‌ها در شورای فرهنگی دفتر شهردار تصویب شود. سند ادبیات، سند موسیقی و سند تجسمی هم انشا الله بعد از سند تئاتر تصویب خواهد شد.

عبدالحسینی درباره جشنواره پیامبر مهربانی نیز اضافه کرد: به تدریج گسترده‌تر خواهد شد. در موسیقی مقامی از گروه‌های دیگر و در موسیقی ملل از گروه‌ها و کشورهای دیگر دعوت خواهد شد. در موسیقی‌های پاپ و سنتی هم با توجه به اینکه این جشنواره مناسبتی و موضوعی بود، در زمان کوتاه امکان شناسایی گروه حرفه‌ای فراهم نشد و یا گروه‌هایی که آثارشان را برای ارزیابی ارائه دادند، کارشان استاندارد و کیفیت لازم را نداشت. امیدواریم در سال آینده هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت، گستردگی بیشتری داشته باشیم.


نظر شما