جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۲
کد خبر: ۸۸۲۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
صلاحی در نشست با معاونان و مدیران کل بیان کرد

تابستان بهترین فرصت اثرگذاری بر نسل جوان از لحاظ فرهنگی است

بیست و نهمین نشست رئیس سازمان فرهنگی هنری با معاونان، مدیران کل، مدیران صف و ستاد، روسای فرهنگسراهای خاص و تابعه و مدیران عامل مؤسسات برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و نهمین نشست رئیس سازمان با معاونان، مدیران کل، مدیران صف و ستاد، روسای فرهنگسراهای خاص و تابعه و مدیران عامل مؤسسات روز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه برگزار شد. در این نشست تعدادی از مدیران مناطق به بیان دیدگاه‌هایشان در مورد برنامه‌های جاری از جمله برنامه‌های ویژه تابستان پرداختند و محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخنران اصلی این نشست بود. 
 
صلاحی صحبت‌هایش را با تبریک دهه کرامت آغاز کرد و گفت: این دهه‌ با ولادت حضرت معصومه(س) شروع می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) به سرانجام می‌رسد. خوشبختانه سازمان فرهنگی هنری در هیچ‌کدام از برنامه‌های ملی و مذهبی خنثی نبوده و هماره برنامه داشته و در مناسبت‌های مختلف فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگی حضور جدی داشته‌ است.
 
وی افزود: باید از همه همکاران تشکر کنیم که سال به سال فعالیت‌های سازمان در حال بهبود است. برای مثال برنامه عید فطر امسال خیلی جدی‌تر از سال‌های گذشته بود. البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. چون سازمان با توجه به ظرفیت‌های خیلی خوبی که در اختیار دارد، باید بیشترین تاثیرگذاری را در شهر تهران داشته باشد. 
  
رئیس سازمان فرهنگی هنری درباره ویژه برنامه‌های تابستانه تصریح کرد: نیمی از تابستان سپری شد و نیمی از آن باقی مانده است. تابستان بهترین فرصت اثرگذاری بر نسل جوان از لحاظ فرهنگی و هنری است. در ولنگاری فرهنگی که دغدغه جدی رهبری است، سازمان نباید خنثی باشد و نباید از کنار فرمایش‌های ایشان ساده رد شود. 
 
صلاحی افزود: ضرورت کار سازمان به روز بودن بر اساس دغدغه‌های ایشان است، در بحث خانواده چون می‌دانیم دغدغه رهبر انقلاب است، ورود کردیم و برنامه خانواده پایدار به خوبی در حال اجراست. امروز می‌توان به جرأت گفت دلسوزترین فرد نظام رهبری هستند. 
 
وی با اشاره به اهمیت خانه شهریاران جوان بیان کرد: با فعالیت دوباره خانه شهریاران جوان زیر نظر سازمان فرهنگی هنری اکنون این مجموعه باید فعالیتی از خودشان نشان بدهند که با کمک سایر مدیران خواهد بود. در هر منطقه‌ای یک مشاور جوان تعیین کنید که با خانه شهریاران در ارتباط باشد و طرح و برنامه بدهد. شهریاران جوان متعلق به سازمان است و نباید آن را جدا از خودمان ببینیم. شهریاران سرمایه چندهزار نفری جوانان نخبه و مؤمن ماست که باید آن را جدی بگیریم. 
  
مشاور شهردار تهران افزود: یکی دیگر از بحث‌های مهم، مشاوره است که باید آن را جدی بگیریم. خانواده‌ها امروز گرفتار هستند. به عنوان مثال برای زوج‌های جوان باید برنامه‌های آموزشی برگزار کنیم. صبر نکنیم زوج‌های جوان دچار مشکل شوند و بعد به فکر حل مسئله بیفتیم. باید کلاس رایگان برپا کنیم و از ظرفیت مشاورهای دلسوز کمک بگیریم. 
نظر شما