جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۱
کد خبر: ۹۱۹۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

آخرین چهارشنبه هنر سال ۹۵ برگزار شد

آخرین چهارشنبه هنر سال ۹۵ به دیدار با حمیدرضا شاه‌آبادی، علی رستمیان، اسماعیل تهرانی، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی، فریبا یوسفی، مینا آقازاده و امید محمد‌نژاد اختصاص داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارشنبه هنر ویژه برنامه‌ای است که از سوی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری تدارک دیده شده است تا ارتباط با هنرمندان و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان تسهیل شود. پیش از این ۸۳ چهارشنبه هنر به صورت پیوسته به منظور ملاقات رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هنرمندان انجام شده است. هنرمندان این نشست‌ها مربوط به همه شاخه‌های هنرهای تجسمی، نمایش، ادبیات و موسیقی بوده‌اند. 
به صورت میانگین در هر چهارشنبه هنر با ۱۰ هنرمند ملاقات انجام شده است که از دل این نشست‌ها در سال ۹۵ نتایج قابل توجهی برای هنر شهر تهران رقم خورده است. برگزاری برنامه‌هایی مانند «ستاره آسمان ادب» همزمان با گشایش خانه شعر سازمان فرهنگی هنری، ویژه‌برنامه «تجلیل از بانوان خوشنویس» با حضور ۸۰ بانوی خوشنویس و چهار استاد تمام و ایده تشکیل «ارکستر شهر»و برگزاری همایش عطار و موسیقی از اقدام‌های دیگری بود که در چهارشنبه‌های هنر انجام شده است. 
 
هشتاد و چهارمین چهارشنبه هنر امروز ۲۵ اسفند به عنوان آخرین چهارشنبه هنر سال ۹۵ با دیدار هنرمندان رشته‌های مختلفی برگزار شد. نخستین دیدار به حمیدرضا شاه‌آبادی، قائم مقام معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت در صدا و سیما، اختصاص داشت. در این دیدار حمیدرضا شاه آبادی با تشکر از برگزاری نکوداشت آیت الله محمد علی شاه آبادی استاد امام خمینی (ره) و انعکاس خوب این برنامه، گفت: تنها کسی که پس از فوت آیت الله شاه آبادی ایشان را مطرح کرد، حضرت امام (ره) بود که همه نیز به چند جمله امام (ره) استناد می‌کنند و متاسفانه یک لایه هم جلوتر نمی‌روند. در حالی‌که آیت‌الله شاه‌آبادی مبدع فلسفه فطرت است و باید فطرت را به بعد و قبل از استاد شاه آبادی تقسیم کرد. اما هیچ وقت روی آرای ایشان کار نکرده‌ایم.
 
محمود صلاحی در ادامه بیان کرد: برگزاری نکوداشت آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی کمترین وظیفه‌ای بود که در حق ایشان انجام دادیم. فضایل آیت‌الله شاه‌آبادی خیلی بیشتر از این است و باید در معرفی بیشتر او فروگذار نبود. 
 
علی رستمیان خواننده سنتی و اسماعیل تهرانی رهبر ارکستر شهر نیز مهمان‌های دیگر این چهارشنبه هنر بودند. در این نشست با اشاره به گشایش ارکستر شهر تهران در پردیس تئاتر تهران، صحبت‌هایی درباره ادامه کار ارکستر شهر مطرح شد تا شاهد اجراهای مختلف و بیشتری از این ارکستر باشیم.
 
عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی، فریبا یوسفی و مینا آقازاده به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری ویژه‌برنامه ستاره آسمان ادب که هفته گذشته در آیین گشایش خانه شعر و ادبیات در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار شد مهمان‌های دیگر این نشست بودند که در آخرین برنامه چهارشنبه هنر سال ۹۵ حضور داشتند. طی این دیدار رد و بدل نظرات برای برگزاری دیگر ویژه برنامه‌هایی از این دست صورت گرفت.
 
 اسامی برخی از هنرمندانی که در برنامه چهارشنبه‌های هنر سال ۹۵ حضور داشته‌اند شامل: رسول نجفیان بازیگر و خواننده، احمد نجفی بازیگر، فرهاد تجویدی بازیگر و کارگردان، راحله امینیان مجری، محمدعلی ساربان بازیگر تئاتر، نامور عباسیان هنرمند عکاس،  محمدعلی معلم‌دامغانی، شاعر، کامبیز درم‌بخش پیشکسوت عرصه طراحی و کاریکاتور، سید مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند عرصه کاریکاتور، حسین نیرومند دیگر هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور، اسماعیل خلج نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، علی رستمیان چهره صاحب نام عرصه آواز سنتی،  الهه خاتمی و سیده صغری حسینی از هنرمندان عرصه خوشنویسی، حسین پارسایی نمایشنامه نویس و کارگردان ، قطب الدین صادقی هنرمند دیگر عرصه تئاتر ، لوریس چکناواریان، آهنگساز، شهرام ناظری ، خواننده، رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری، همایون سلیمی، رضا خدادای، علی ندایی، امیر تهرانی، ترانه صادقیان و فرح ابوالقاسم هنرمندان عرصه طراحی، نقاشی و تصویرسازی، کاظم چلیپا و کیخسرو خروش خوشنویس، ناصر پلنگی، محمد حسین حلیمی، حبیب الله صادقی، طاهر شیخ الحکما، نقاش می‌شود.
 
دیدار با برخی از هنرمندان نیز به دلیل کهولت سن و یا بیماری در منزل ایشان صورت گرفته است. اسامی برخی از  هنرمندانی که محمود صلاحی در منزل هنرمند با او دیدار کرده است و از تجارب او بهره برده است شامل: استاد محمدعلی کشاورز، مرحوم استاد داوود رشیدی،  حسین محب اهری، رضا رویگری، دکتر مظاهر مصفا و رضا ایرانمنش بوده است.

برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما