يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کتاب «پاییز فصل آخر سال است» اثر نسیم مرعشی در قالب هفتمین برنامه «اینجا چراغی روشن است» با حضور علی سعید (مدرس ادبیات داستانی) و جمعی از دوستداران ادبیات روز دوشنبه ۱۰ دی در کتابخانه فرهنگ‌سرای شفق معرفی و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  «پاییز فصل آخر سال است» رمانی است نوشته نسیم مرعشی که توسط نشر چشمه در سال ۱۳۹۳ منتشر شده‌است. این رمان در سال ۱۳۹۴ برنده جایزه ادبی جلال آل احمد شده شده‌است.

کتاب روایت زندگی سه دختر جوان به نام‌های شبانه، روجا و لیلاست. پاییز فصل آخر سال است از دو بخش تحت عنوان تابستان و پاییز تشکیل شده و هر یک از این دو بخش نیز از سه فصل مجزا برخوردار است. هر یک از فصول این کتاب توسط یکی از شخصیت‌های اصلی داستان روایت می‌شود. 

نسیم مرعشی در معرفی کتاب خود این‌گونه گفته است: هر کدام از شخصیت‌های داستان درگیر مسائل متفاوتی هستند. یکی با مهاجرت درگیر است، بعدی با هویت شغلی و اجتماعی و دیگری با روابط عاطفی. بعد از بحران‌هایی که چند سال پیش رخ داد و خیلی‌ها را دچار سردرگمی کرد، دلم می‌خواست داستانی بنویسم که شخصیت‌هایش در کنار هم معرف و نماینده‌ی نسلی باشند که خودم جزء آن هستم. شخصیت‌ها، داستان‌هایشان و فرم روایت را بر این اساس انتخاب کردم.

این کتاب در قالب هفتمین برنامه «اینجا چراغی روشن است» با حضور علی سعید (مدرس ادبیات داستانی) و جمعی از دوستداران حوزه کتاب در فرهنگ‌سرای شفق نقد و بررسی می‌شود.

علاقه‎مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز دوشنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۱۷ به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف آباد)، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند.
نظر شما