دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۰۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
مراسم یادبود کاوه بهمن نویسنده، روزنامه‌نگار، شاعر و مترجم و فعال حوزه ادبیات جنگ و دفاع مقدس در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم یادبود زنده‌یاد کاوه بهمن نویسنده، روزنامه‌نگار، شاعر، مترجم و از فعالان حوزه ادبیات جنگ و انقلاب روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور خانواده، اهالی فرهنگ و جمعی از نویسندگان دفاع مقدس به همت انجمن روزنامه‌نگاران و نویسندگان دفاع مقدس و با مشارکت فرهنگ‌سرای فردوس برپا شد.

کاوه بهمن نویسنده و منتقد ادبی متولد سال ۱۳۴۴ که از فعالان فرهنگی حوزه دفاع مقدس بود، همکاری خود را با روزنامه کیهان و پس از آن نشریات مختلف آغاز کرد و بعد در گروه تحریریه مجله ادبیات داستانی در کنار شهید آوینی به کار پرداخت.

نخستین اثر داستانی او در قالب کتاب در سال ۱۳۷۰ منتشر شد. داستانی از روزهای انقلاب اسلامی با عنوان «بازی آن روزها» و پس از آن کتاب «خروس در استوانه سیمانی» باز هم با موضوع انقلاب اسلامی و مجموعه مقالات ادبی او «رمان نو در غیاب انسان» در انتشارات سوره مهر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید. وی مدتی مسئول جلسات نقد ادبی حوزه هنری بود و پس از آن در فرهنگ‌سرای پایداری (رسانه) همین کار را ادامه داد.

کتاب‌های «جنگی که بود»، «حافظ»، «سرد سپید» و «روایت نیمه روز بیست و چهارم» بر اساس زندگی شهید روحانی شریف قنوتی و چندین کتاب دیگر حاصل تلاش او در مقام نویسنده است. همچنین سردبیری هفته‌نامه بنیاد، سری اول مجله یاد ماندگار و فصل‌نامه فرهنگ پایداری و نیز فعالیت در صفحات جبهه و جنگ روزنامه ایران و همشهری گوشه‌ای از فعالیت روزنامه‌نگاری او است.

در این مراسم سید یاسر هشترودی با شرح مختصری از زندگی کاوه بهمن گفت: او از جمله نویسندگانی بود که با تمام وجود می‌نوشت و تا زمانی که در قصه زندگی نمی‌کرد راضی به ارائه آن نمی‌شد. 

وی در ادامه بخش‌هایی از دفتر شعر این شاعر و نویسنده فقید را قرائت کرد.

سپس رضا رییسی نویسنده و روزنامه‌نگار حوزه جنگ درباره چگونگی همکاری کاوه بهمن با ماهنامه فرهنگ پایداری توضیحاتی ارائه داد.

در بخش دیگری از این مراسم صدای شعرخوانی زنده‌یاد کاوه بهمن پخش شد و پس از آن محمدعلی آقامیرزایی، نویسنده دفاع مقدس  به نمایندگی از انجمن روزنامه‌نگاران و نویسندگان دفاع مقدس ضمن تشکر از حاضران، بخش‌هایی از آخرین رمان کاوه بهمن، سرد سفید که برنده جایزه کتاب سال دفاع مقدس شد را قرائت کرد. 

در بخش پایانی این مراسم نیز نوید صالحی، نویسنده و محقق بخش‌هایی از کتاب جنگی که بود اثر زنده‌یاد کاوه بهمن را خواند.

کاوه بهمن صبح روز ۱۷ بهمن ماه پس از تحمل یک دوره بیماری سخت در بیمارستان شریعتی تهران دار فانی را وداع گفت.
نظر شما