دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
با حضور جردن هالندر در جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برگزار می‌شود
نشست تخصصی «تأثیر سینما بر معماری شهری» با حضور جردن هالندر، دبیر جشنواره فیلم معماری هلند در سومین روز هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برگزار می‌شود.
نشست تخصصی «تأثیر سینما بر معماری شهری» در جشنواره بین‌المللی فیلم شهربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست تخصصی «تأثیر سینما بر معماری شهری» با حضور جردن هالندر، دبیر مهم‌ترین جشنواره فیلم معماری دنیا در هلند با بررسی موضوع چگونگی نفوذ سینما در فرآیند طراحی و معماری شهری در سومین روز هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، شنبه ۲۹ تیرماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

جردن هالندر (Jord Den Hollander) معمار و فیلم‌ساز هلندی است. او پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته معماری، در زمینه فیلم‌نامه نویسی در مدرسه فیلم لندن تحصیل کرد. در طی دوران حرفه‌ای خود هر دو رشته را در پروژه‌های متعدد با هم ترکیب کرد.  هالندر در آکادمی معماری آمستردام، آکادمی طراحی در آیندهوون و آکادمی فیلم و تلویزیون هلند در آمستردام در زمینه معماری و فیلم‌سازی  سخنرانی‌های فراوانی داشت. او مؤسس و رئیس جشنواره معماری و فیلم روتردام (AFFR) است که به بزرگ‌ترین جشنواره در نوع خود در جهان تبدیل شده است. 

این نشست از ساعت ۱۷ الی ۱۹ شنبه ۲۹ تیرماه در سالن ۵ پردیس سینما گالری ملت برگزار خواهد شد.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزا خانی از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه در پردیس سینما گالری ملت در حال برگزاری است.
نظر شما