يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۱۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
نشست تخصصی «تعزیه، هم‌نشینی شکوهمند هنر و باور» با حضور پیشکسوتان و استادان هنر تعزیه، دوشنبه ۸ مهر در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست تخصصی «تعزیه، هم‌نشینی شکوهمند هنر و باور» با حضور هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تعزیه و تئاتر دوشنبه ۸ مهر در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود. 

در این نشست داود فتحعلی‌بیگی پیشکسوت هنرهای نمایش ایرانی، محمد ناصر بخت دکترای تخصصی پژوهش هنر، سید فواد موسوی، مستندساز نمایش ایرانی و تعزیه و شهناز روستایی نویسنده، کارگردان و پژوهشگر هنر تعزیه صحبت خواهند کرد و به بررسی ابعاد مختلفی از این هنر قدیمی و ریشه‌دار می‌پردازند. 

داوود فتحعلی بیگی متولد سال ١٣٢٩ در سلطانیه زنجان است. وی فارغ ‌التحصیل مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری فعالیت داشته و مدرس دانشگاه نیز است. فتحعلی بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است و در سال ١٣٨٠ موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری)‌ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است. از جمله نمایش‌های او نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی چون؛ «کسی که سردهد اول(حر)»، «برخورد»، «تخت و خنجر»، «الماس چاقو فروش»، «سلطان مبدل»، «میرزا عبدالطمع و جنگ جهانی»، «چشم تنگ»، «میرزا فرفره» کارگردانی نمایش «مواظب کلاهت باش»،«عروسی دختر شاه پریان با حاکم ملایر» و....

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز دوشنبه هشت مهر ساعت ۱۶ به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره تلفن 88881879 تماس بگیرند.
 

نظر شما