يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
«سفیر کتاب» نشست چهره به چهره با نویسندگان کودک و نوجوان یکشنبه ۱۳ بهمن با حضور آتوسا صالحی و مژگان کلهر در کتابخانه شهربانو برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «سفیر کتاب» نشست چهره به چهره با نویسندگان کودک و نوجوان یکشنبه ۱۳ بهمن ساعت ۱۵ با حضور آتوسا صالحی و مژگان کلهر و دانش آموزان با نقد و بررسی آثار این دو نویسنده در کتابخانه شهربانو منطقه ۸ برگزار می‌شود.

مژگان کلهر متولد ۱۳۵۰ دانش‌آموخته رشته مترجمی زبان انگلیسی است و اولین کتابش «کلاغ‌ها نمی‌پرند» نام دارد. مجموعه چهارجلدی آفتاب و عزیزخانم، نامه‌ای از آسمان، مجموعه چهارجلدی جیرک و جورک، دختری با روبان سفید، آخ و دینگ، ماهیگیر و بهار، لاک‌پشت و میمون، ماهیگیر و مرغ آه، گونی بردگرین، دردسرهای بچه شرور، مجموعه پنج‌جلدی سوفی، هالینکا، دروغگو و جاسوس، باهوش برخی از تالیفات و ترجمه‌های این نویسنده است. «هی با من دوست می‌شوی؟» برگزیده کتاب سال سلام بچه‌ها، «کلاغ‌ها نمی‌پرند» برگزیده کتاب سال سروش نوجوان، «کسی که موهایم را شانه زد» برنده لوح زرین کتاب سال پروین اعتصامی از آثار کلهر است.

آتوسا صالحی شاعر، نویسنده، مترجم متولد سال ۱۳۵۱ در شهر تهران است. علاقه‌اش به قصه از قصه‌گویی مادربزرگ با قصه‌های نارنج و ترنج و ماه پیشونی بیشتر شد. شب‌های بمباران را با گلستان و شاهنامه‌خوانی مادر سپری می‌کرد. وی ۸۰ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان به نگارش در آورده است. مجموعه بازآفرینی قصه‌های شاهنامه، حتی یک دقیقه کافی است، دلم برای تو تنگ است، ۳۵ کیلو امیدواری و کورالین، سیاوش و طوطی و بازرگان برخی از تالیفات این نویسنده کودک است.

کتابخانه شهربانو به نشانی خیابان گلبرگ غربی، خیابان شهید حیدری (۱۴ متری لشکر)، روبه‌روی بوستان کوثر است. شماره تلفن ۷۷۶۹۱۵۸۰ برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.
نظر شما