سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۷۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری برنامه‌های متنوعی را همچون نشست‌های پژوهشی موسیقی تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این روز‌هایی که به خاطر ویروس کرونا مجبوریم در خانه بمانیم تا از شیوع هرچه بیشتر آن جلوگیری کنیم، کتاب، فیلم، موسیقی و آموزش‌های مجازی بهترین همراه این روزهای در خانه ماندن هستند. در همین راستا مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری سعی کرده است با تولید و انتشار ویدیوهای آموزشی و قطعات موسیقی در فضای مجازی، مردم را به در خانه ماندن تشویق کند.

از جمله برنامه‌های این سازمان انتشار ویدیو‌های آموزشی «آوای دوست» است. در این ویدیو‌ها استادان برجسته موسیقی درباره موضوع‌های مختلفی همچون: انواع سازها، شیوه نوازندگی، موسیقی محلی، سلایق نوازندگی و... صحبت می‌کنند. این نشست‌های پژوهشی به صورت ویدیو‌های ۳ تا ۶ دقیقه‌ای تنظیم شده‌ است و در آپارات سازمان فرهنگی هنری به مرور بارگذاری می‌شود.


همچنین همزمان با نیمه شعبان یک نماهنگ با عنوان «انتظار» و با موضوع مهدویت به خوانندگی وحید تاج و موسیقی مهران مهرنیا توسط مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

از دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه موسیقی می‌توان به انتشار قطعه «شرق آدینه» اشاره کرد. تنظیم و نوازندگی این قطعه موسیقی توسط همکاران سازمان فرهنگی هنری انجام شده و خواننده آن محمد معتمدی است.


«موسم می» عنوان یک آلبوم ۸ حلقه‌ای است که از مجموعه قطعات خواننده‌های مختلف تشکیل شده است. این آلبوم با محوریت شادیانه‌های مذهبی جمع‌آوری شده و قطعات آن مربوط به ولادت پیامبر و امامان است. کیلیپ رونمایی این آلبوم در فضای مجازی منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دیدن ویدیو‌های آموزشی و قطعه‌های موسیقی می‌توانند به آدر آپارات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی https://www.aparat.com/farhangsara مراجعه کنند.
نظر شما