يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
حریرچی گفت: مبارزه با گسترش کرونا بستگی به رفتار جامعه دارد و اگر ما می خواهیم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم، باید در ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه آینده رفتارهایمان را عوض کرده و از سفر رفتن و جمع های خانوادگی پرهیز کنیم.
برای شکست کرونا باید رفتارهایمان را تغییر دهیم
 
 «ایرج حریرچی» در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره اقدامات و برنامه های پیش بینی شده وزارت بهداشت در زمینه کنترل ویروس کرونا گفت: مقام معظم رهبری دو نکته مهم را در این باره تاکید کردند که اهمیت دادن به شبکه های بهداشتی و درمانی کشور می باشد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شبکه بهداشتی و درمانی حائز اهمیت است، گفت: شبکه بهداشتی و درمانی کشور بستر مناسبی برای دسترسی مردم به مراقبت های حوزه سلامت می باشند.

وی افزود: شبکه بهداشتی و درمانی کشور که دارای 17 هزار و 800 خانه بهداشتی روستایی است، 26 میلیون و 950 هزار نفر از روستاییان در شهرهای زیر 20 هزار نفر و 56 میلیون نفر از ساکنان شهرهای بالای 20 هزار نفر را در بر می گیرد و در کل حدود 93 درصد جمعیت شهری و 98 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش این شبکه قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا ما می توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم، گفت: در فاصله بین 18 ماه آینده تا 24 ماه آینده به خصوص برای کشورهایی که با این ویروس درگیرند، مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت و سه پیش بینی که برای مبارزه با کرونا شده است، یکی اینکه در نیم کره شمالی ما در پاییز مواجهه با کرونا خواهیم داشت ولی کمتر یا اینکه مانند آنفولانزای اسپانیایی موج دوم آن شدیدتر باشد و در نتیجه تعطیلات بیشتری نیاز خواهیم داشت و سوم نیز این است که در پاییز موج هایی خواهیم داشت اما منجر به تعطیلی نخواهد شد.

وی افزود: آنچه که حایز اهمیت می باشد، این است که ما باید رفتارهایمان را نسبت به به گذشته تغییر دهیم و بسیاری از رفتارهای خانوادگی، سفرها و ملاقات ها به شدت باید کاهش یابد تا بتوانیم انتشار و شیوع این ویروس را به حداقل برسانیم و در صورتی ما می توانیم موفق شویم که دست به دست هم دهیم تا این ویروس گسترش پیدا نکند.


منبع:خبرگزاری شبستان
برچسب ها: اجتماعی ، کرونا
نظر شما