يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۵۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
بنکسی نقاش سرشناسی که همچنان هویت خود را پنهان نگه داشته این روزها در منزل با موشها کار میکند و همسرش از این موضوع ناخرسند است.

با شیوع ویروس کرونا در بریتانیا خانه نشین شده و هر از گاهی اثری ملهم از نقاشی های گرافیتی خلق می کند. جدیدترین اثر او موش هاییست که در حمام رخنه کرده اند.

بنکسی نقاش سرشناسی که همچنان هویت خود را پنهان نگه داشته این روزها در منزل با موشها کار میکند و همسرش از این موضوع ناخرسند است.

هنرمند خیابانی اهل انگلستان اثر هنری جدیدی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که این بار در حمام خلق شده است.

این نقاش مرموز در جدیدترین اثرش موش ها را به تصویر کشیده او این تم را در برخی آثارش تکرار کرده است. در نقاشی جدید او موش ها در حمام پخش شده اند، خمیر دندان را پاره کرده و ریخته اند، دستمال توالت را پراکنده کرده و کثیف کاری کرده اند.

 بنکسی با اشاره به خرابکاری موش ها، در کپشن پست اینستاگرامی اش نوشت: همسرم از کار کردن من در خانه متنفر است. اگر تا حالا نمی دانستید که گروه موش ها خرابکار هستند، حالا بدانید و الی آخر.

هنر موش یا به زبان ساده تر خلق آثار نقاشی با موضوع موش به ریشه های آن در بنکسی بازمی گردد که خود را متاثر از هنرمند و نقاش خیابانی فرانسوی «بلک لو رت» می داند که با شابلون نقش موش هایش بر در و دیوار تمام شهر پاریس نمایان بود.

 بنسکی کار خود را به طور مشابه آغاز کرد و تصویر موشها  را در سراسر انگلیس در کنار عباراتی مانند «زمان ما فرا خواهد رسید» «لگدمال شده»، «مقاوم و غیرقابل کنترل» منتشر کرد و موش های بنکسی به سمبل احساسات استقرار و ماندگاری مقاومتِ ضد سرمایه داری و ضد جنگ در بریتانیا تبدیل شد. 

موش ها به همراه میمون ها، پلیس ها، سربازها و کودکان نظاره گر شجاعت و قهرمانی بنکسی هستند.

 براساس یک مطالعه جغرافیایی پروفایل دانشگاه کوئین مری لندن، بنکسی با هویت نام مستعاری خود کسی نیست جز «رابین گانینگهام» ۴۷ ساله که از روی مکان های قرارگیری آثار هنری گرافیتی اش ردیابی شده است. اما علیرغم علاقه شدید رسانه ها به کشف هویت واقعی این هنرمند، بنکسی همچنان و حداقل رسما به صورت یک راز باقی مانده است.

نظر شما