سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
مدیر فرهنگی هنری منطقه 17 شهرداری تهران:
مدیر فرهنگی هنری منطقه 17 با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند بازاندیشی و خلاقیت است و دستگاههای مختلفی در این حوزه مشغول هستند گفت: سیاستگذاری در این حوزه باید به گونه‌ای باشد تا فعالیت‌های متکثر تمام مجموعه‌ها تجمیع شده و در نقش یک قرارگاه واحد فرهنگی ظاهر شود.
تاکید مدیر فرهنگی و هنری منطقه 17مبنی بر ایجاد یک قرارگاه واحد فرهنگی درکشوربه گزارش پایگاه خبری- تحلیلی فرهنگ و هنر؛ محمد سعادت دانش آموخته مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی ارشد است. وی از سال 1385 به مجموعه فرهنگی و هنری شهرداری تهران پیوست. از سال 89 به عنوان مدیر فرهنگسرای رضوان در گلزار شهدای بهشت زهرا منصوب شد و تا سال 97 در آنجا به فعالیت پرداخت. در حال حاضر نیز مدیر فرهنگی و هنری منطقه 17 و رئیس فرهنگسرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. عضویت در هیئت امنای مساجد و دبیری یازده دوره یادواره شب عاشورایی دانشگاه علم و صنعت از جمله فعالیت‌‌های او در حوزه فرهنگ مقاومت و ایثار است. 

مدیر فرهنگی منطقه 17 و رییس فرهنگسرای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ فرهنگ، ایثار و شهادت را ثمره ماندگار و یک فعالیت فرهنگی اثربخش دانست گفت: پرداختن به موضوع ایثار و مقاومت و نشان دادن  فداکاری‌های رزمندگان اسلام در ادوار مختلف پس از انقلاب یک رسالت سنگین فرهنگی است. مقاطع حساسی چون جریان شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، پرداختن به شهدای مدافع حرم، شهدای هسته‌ای و شهدای سلامت از جمله شاخص‌ترین مقاطع فرهنگ مقاومت و ایثار در تاریخ انقلاب اسلامی است. 

وی اضافه کرد: با وجود آنکه در این سال‌ها در سازمان‌ها و نهادهای مختلف در حوزه ایثار و مقاومت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است اما هنوز در این حوزه کم‌کاری‌های زیادی را داشتیم که نیازمند جبران است. فعالیت‌های فرهنگی‌ای که تاکنون انجام شده با بزرگی حماسه و جلوه‌های ایثار شهدای ما نسبت برابر نداشته است و جای خالی بسیاری از فعالیت‌های اثربخش و آگاهی‌دهنده در این حوزه احساس می‌شود. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران یکی از ارگان‌هایی است که مسوولیت حساسی در این حوزه دارد و باید اتفاقات فرهنگی تاثیرگذاری را رقم بزند. باید تاکید کنم که فعالیت فرهنگی نیازمند بازاندیشی و خلاقیت در ارائه برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی است.

مدیر فرهنگسرای شهیدحاج قاسم سلیمانی مهمترین نیاز فرهنگی کشور در حوزه ایثار و مقاومت را وجود یک قرارگاه واحد فرهنگی در کشور دانست و اشاره کرد: دستگاه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی و هنری کشور مسوولیت دارند و فقدان یک قرارگاه که موجب تجمیع فعالیت‌های فرهنگی کشور شود باید مورد توجه و تاکید سیاست گذاران قرار بگیرد و در سطح کلان باید مورد توجه قرار بگیرد. بدین ترتیب باید تمام مجموعه‌های فرهنگی در قالب یک قرارگاه فرهنگی واحد فعالیت‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف پیش ببرند.

سعادت با اشاره به اینکه کار فرهنگی فعالیتی جهادگونه است عنوان کرد: ما در حوزه فرهنگی نیازمند کار جهادگونه هستیم. این نکته و این شیوه از کار همواره مورد تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است. باید بپذیریم که برای به انجام رساندن کارهای فرهنگی نیاز به روحیه جهادی داریم که فارغ از از روندها و روال اداری مرسوم در حوزه فرهنگ عمل کند. در حال حاضر این نیاز احساس می‌شود که متولیان امر با فراغ‌بال و خارج شدن از روال اداری باید در موضوعات فرهنگی ورود کنند.

وی درباره فعالیت‌های کانون‌های مردم‌نهاد اشاره کرد: امروز بسیاری از NGO ها و کانون‌های مردمی که گیرودارهای مختلف نظام اداری را ندارند به طور جدی‌تری در درخصوص جهاد فرهنگی و در حوزه‌های مختلف فعال هستند و عملکردشان به مراتب بهتر و جدی‌تر است. امیدواریم با برداشته شدن این مشکلات از سر راه فرهنگ و حوزه مقاومت اتفاقات خوبی در بخش دولتی بیافتد و مدیران بتوانند با تصمیم‌گیری سریع‌تر و به روزتر در عرصه فرهنگ کنشگر فعال و تاثیرگذار باشند. باور دارم که با چنین رویکردی فعالیت‌های فرهنگی موثرتر و به موقع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

سعادت درباره فعالیت‌های شاخص دوران مدیریت فرهنگی خود  در سازمان فرهنگی و هنری گفت: در 22 اسفند 89 فرهنگسرای رضوان در گلزار شهدای بهشت زهرا افتتاح شد و فعالیت‌های مختلفی در گلزار شهدا با موضوع ایثار و مقاومت به انجام رسید. امروز نیز در فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی در منطقه 17 حضور دارم. این منطقه با تقدیم 4هزار شهید در سطح اول ایثار و شهادت در تهران قرار دارد و از گذشته با نام دارالشهدای تهران مشهور بوده است.

وی افزود: هم‌اکنون فرهنگسرای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هویت ایثار و مقاومت مشخص شده و فعالیت‌های ما به حوزه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت اختصاص دارد. خدا را شاکریم که هویت درونی این فرهنگسرا با نام یکی از پرافتخارترین چهره‌های مقاومت در جهان اسلام پیوند خورده است.

نظر شما