شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۸۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
به مناسبت دهه ولایت زندگینامه علی خوش لفظ، شهیدی که با ۹۰ شهید دوران دفاع مقدس عهد اخوت بسته بود، توسط فرهنگ‌سرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب کلیپ مستند تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با دهه ولایت زندگینامه شهید علی خوش لفظ برگرفته از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» اثر جانباز حمید حسام که به تقریظ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز رسیده است، در قالب کلیپ مستند تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.

از جذاب‌ترین ویژگی‌های کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، رعایت صداقت در تمام لحظات و اتفاقات است که شرح خاطرات شهید «علی خوش لفظ» از دوران کودکی تا دوران جنگ ایران و عراق است. 
بخش‌هایی از کتاب به احمد متوسلیان و همچنین به خاطراتی از عملیات‌های مختلف مانند والفجر ۴ و والفجر ۵، رمضان و مسلم ابن‌عقیل نیز اشاره دارد.

سردار حاج قاسم سلیمانی پس از مطالعه این کتاب، در یادداشتی خطاب به علی خوش لفظ از وی تقدیر و تشکر کرد و کتابش را یادآور خاطراتش دانست.

ناشر درباره‌ این کتاب آورده است: «وقتی مهتاب گم شد، قبل از آنکه شرح زندگی علی خوش‌لفظ باشد، روایتی عینی از واقعه‌ا‌ی تاریخی است که موجب شد سرنوشت خیل وسیعی از مردمان ایران تغییر کند. علی خوش‌لفظ که نامش را به دلیل نزدیکی تولدش با ولیعهد پهلوی، جمشید گذاشته بودند، سال‌ها بعد در نوجوانی، همزمان با وقوع انقلاب اسلامی، دچار تحول و دگرگونی در اهداف و آرمان‌ها می‌شود. همین انقلاب درونی باعث می‌شود در اولین اعزام به جبهه نام خود را به علی تغییر دهد و سرانجام زندگی‌اش هم تغییر کند».

عهد اخوت و برادری از اعمال مستحب روز عید غدیر است که طی آن دو مسلمان با خواندن این عقد می‌توانند برادر دینی یگدیگر شده تا همدلی در این دنیا و دستگیری از همدیگر را در آخرت داشته باشند.

علاقمندان می توانند آثار منتشره را درکانال‌های ارتباطی فرهنگ‌سرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به آدرس‌های زیر دنبال کنند و با شماره تلفن 66231119  تماس بگیرند. 

@farhangsara17_hajghasem  
https://sardarsoleimani.farhangsara.ir


نظر شما