دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۱۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
در آستانه عید غدیر خم انجام شد
فرهنگسرای امید در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم با علی اکبر اشعری نویسنده کتاب «پیام غدیر» دیدار و گفتگو کرد.
دیدار با نویسنده کتاب
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ فرهنگسرای امید در راستای اجرای ویژه برنامه "پیام آوران غدیر" با یکی از نویسندگان سرشناس در زمینه شناخت غدیر دیدار و گفتگو کرده تا ضمن آشنایی با سوابق ارزشمند ایشان ، به معرفی کتاب "پیام غدیر" در فضای مجازی بپردازد.

این کتاب که به چاپ نوزدهم هم رسیده ، در انتشارات معارف اسلامی نشر شده است و عواید حاصل از آن نیز توسط نویسنده وقف عام شده است.

در اين كتاب نگارنده پس از خطبه آن حضرت، به تعريف واقعه تاريخی غدير و به بحث پيرامون جايگاه و منزلت اين واقعه می‌پردازد و در ادامه درباره جايگاه واقعه غدير در بيانات حضرت امام رضا(ع)، مبحثی را مطرح می‌كند.

مطالب كتاب "پیام غدیر" درباره اثبات حقانيت امامت حضرت علی(ع) است. در پيش‌گفتار اين كتاب خطبه‌ای از حضرت علی(ع) نقل شده كه مربوط به زمان حكومت ايشان است و در آن خطبه آمده است: «اكنون بدانيد كه اعتقاد به توحيد پذيرفته نيست، مگر با اعتراف به نبوت محمد(ص) و هيچ اعتقادی و عملی مقبول نيست، مگر با قبول ولايت و سرپرستی آن كسی كه خداوند او را ولی و سرپرست قرار داده است.»

دیدار با نویسنده کتاب
علی اکبر اشعری متولد  (متولد ۱۳۳۲-تهران) در موقعیت های شغلی بسیاری همچون : مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ، معاون دفتر بررسی ارشاد و گزینش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مشاور رئیس سازمان صدا و سیما ، سردبیر روزنامه همشهری ،معاون آموزش مقدماتی مدرسه عالی شهید مطهری و ... خدمت کرده است.
از دیگر فعالیت‌های اشعری می توان به : عضویت در کمیته امام خمینی برای کمک به زلزله‌زدگان طبس ، عضویت و رئیس هیئت مدیرة موسسة مطبوعاتی ایران ، عضویت در هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دومین دورة مجلس شورای اسلامی ، عضویت در شورای عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ، عضویت در هیئت مدیره دفتر نشر فرهنگ اسلامی و ... اشاره کرد.

دیدار با نویسنده کتاب

از علی اکبر اشعری آثاری همچون : مجموعه سرمقاله‌ها با عنوان "آموزش و پرورش ره به کجا می‌برد؟" ، سرمقاله و یادداشتهایی در نشریات سروش بانوان ، سروش اندیشه ، هفته‌نامه سروش و روزنامه‌های ابرار، جام جم و همشهری ، سفر به آفریقا (حاوی گزارش سفر به کشورهای زیمبابوه و آفریقایی جنوبی ) به چاپ رسیده است.





نظر شما