يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۶۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
تندیس جشنواره «داستان کوچک عاشورایی» در مراسمی با حضور سارا عرفانی رونمایی شد.

رونمایی از تندیس جشنواره داستان کوچک عاشورایی «ده»به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر، عصر روز گذشته یکشنبه ۲۶ مرداد ماه، از تندیس جشنواره «داستان کوچک عاشورایی» رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، ‌مستانه درویش زاده مدیر اجرایی جشنواره داستان کوچک عاشورایی «ده» اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا نهم شهریور ماه، همزمان با عاشورای حسینی است و برای ارتقای سطح کیفی داستانک‌ها کارگاه پنج جلسه‌ای مجازی اصول داستانک نویسی برگزار شد.

وی با تاکید بر اجرای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه ثبت نام کردند و احسان عباسلو به آموزش این گونه ادبی پرداخت.


دبیر این جشنواره سارا عرفانی است و این جشنواره با همکاری انجمن کوچک‌نویسان ایران و بانوی فرهنگ برگزار می‌شود. اختتامیه این مسابقه، اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

عرفانی پیش از این در گفت‌وگو با فارس درباره این جشنواره گفته بود: کانون بانوی فرهنگ با همکاری سایتِ کاف‌ جشنواره «داستان‌های کوچک عاشورا» را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: به‌مناسبت نزدیک شدن به ایام محرم، جشنواره داستان‌های کوچک عاشورایی، تحت‌عنوان «جشنواره‌ دَه» برگزار خواهد شد. علاقه‌مندانِ داستان‌های کوچک ‌(مینیمال) می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۳۹۹ (عاشورای حسینی) به نشانی dah@mykaaf.com ارسال کنند.

عرفانی درباره جزئیات این جشنواره گفت: موضوع داستان‌ها باید حول محور واقعه‌ عاشورا باشد. هر فرد می‌تواند حداکثر سه داستان به */دبیرخانه ارسال کند. داستان‌ها با احتساب نام، نباید از یک صفحه A4 بیشتر باشد. (قلم B Nazanin اندازه‌ ۱۴)

این نویسنده بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که بتوانیم در گونه ادبی «داستان کوتاه کوتاه» یا داستان «کوچک» به تکنیک دست یابیم و نویسندگان را دعوت کنیم که تکنیکی بنویسند تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. صرفا چیزی نباشد که خودمان خوانده و از آن لذت ببریم، ‌تلاش داریم پیام عاشورا را با زبان داستان به مسلمانان و شیعیان منتقل کنیم.
نظر شما