يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۷۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
همزمان با آغاز دهه اول محرم، فرهنگ‌سرای اخلاق برنامه «در سوگ نینوا» را با اجرای ۱۰ مجلس تعزیه در رثای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش در بوستان سمیه منطقه ۱۴ برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با آغاز دهه اول محرم، فرهنگ‌سرای اخلاق برنامه «در سوگ نینوا» را با اجرای ۱۰ مجلس تعزیه در رثای سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوستان سمیه منطقه ۱۴ برگزار می‌کند. 

سلسله‌مجالس تعزیه «در سوگ نینوا» از جمله ویژه‌برنامه‌های «جلوه سوگ» است که با مشارکت شهرداری منطقه ۱۴، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و کانون کهربای تعزیه به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود. 

مجالس تعزیه‌ای که در دهه اول محرم برگزار می‌شود، شامل مجلس تعزیه شهادت حضرت زهرا(س)، شهادت شاه‌چراغ، حجه‌الوداع امام حسین(ع)، شهادت مسلم بن عقیل(ع)، شهادت طفلان مسلم(ع)، شهادت حر بن یزید ریاحی، شهادت طفلان حضرت زینب(س)، شهادت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهادت امام حسین(ع) است که از روز جمعه ۳۱ مرداد ماه تا روز عاشورای حسینی، هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ در بوستان سمیه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

میرزا ابوالفضل منبت‌کار، سید محسن هاشمی، مجید خسروآبادی، مهدی صیادی و سید کاظم جده خواه از جمله استادان و پیشکسوتان هنر آیینی تعزیه‌خوانی هستند که در طول دهه اول محرم در اجرای مجالس تعزیه ایفای نقش می‌کنند و موسیقی تعزیه نیز بر عهده رضا صالحی و مهدی عبدی است.

بوستان سمیه در خیابان پیروزی، بلوار ابوذر، بین پل سوم و چهارم واقع است و شماره ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده ارائه اطلاعات بیشتر به شهروندان است.
نظر شما