شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
ویژه برنامه عزاداری دهه اول محرم با عنوان «جلوه سوگ» از پنج‌شنبه ۳۰ مرداد با مداحی حاج سعید حدادیان در میدان آیینی امام حسین (ع) برپا می‌شود.
10شب «جلوه سوگ» در میدان امام حسین(ع)به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، میدان آیینی امام حسین(ع) هرساله در ایام ماه محرم میزبان عزاداران حسینی است؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا در محرم امسال و شرایط ایجاد شده، مدیر فرهنگی هنری منطقه12، در گفتگویی اختصاصی که با خبرنگار پایگاه خبری فرهنگ و هنر داشت برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام را بدین شرح اعلام کرد:
وی با تاکید بر اهمیت شور عاشورایی و حفظ شعائر حسینی در دهه اول محرم و لزوم حفظ سلامت مردم، در شرایط شیوع ویروس کرونا، شیوه برگزاری برنامه "جلوه سوگ" را متفاوت اعلام کرد. 

بیات افزود: اجرای تعزیه، مقتل‌خوانی و نمایشگاه عکس و شعر، برگزاری مسابقاتی برای کودکان و بزرگسالان با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه12 با اظهار امیدواری در خصوص اینکه «جلوه سوگ» امسال هم با حضور مردم و البته رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شود، تصریح کرد: در شب‌های دهه اول ماه محرم، حاج سعید و محمدحسین حدادیان از مداحان کشورمان به مدیحه‌سرایی پرداخته و حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی در هشت شب اول و حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی در دو شب آخر (تاسوعا و عاشورای حسینی) به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی برگزاری نمایشگاه عکس و اجرای تعزیه خونی را منوط به موافقت ستاد  مبارزه با کرونا دانست و افزود: این برنامه ها با همکاری هیأت رزمندگان اسلام از پنج‌شنبه ۳۰ مرداد همزمان با شب اول محرم به مدت ۱۰ شب در میدان آیینی امام حسین (ع) با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.


نظر شما