شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۷۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تقویت کانون‌های دانشجویی را یکی از فعالیت‌های مهم دولت دوازدهم خواند و گفت: هر چه دانشجویان در مهارت‌های فردی و حرفه‌ای قوی‌تر شوند، سرمایه‌ای برای فعالیت‌های اجتماعی و مدنی در مسیر زندگی خود کسب خواهند کرد.
آموزش یک مهارت به دختران دانشجو در طول تحصیل
به گزاش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، معصومه ابتکار با شرکت در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره دانشجویی رویش با اشاره به اینکه کانون‌های دانشجویی فرصت‌های گرانقدری هستند، گفت: معاونت در سه طرح کمند یا کارآفرینی، مهارت آموزی و نوآوری دانشجویان، برگزاری نمایشگاههای دانشجویی صنایع دستی، تولیدات فرهنگی و مد و لباس و نیز سفیران فرهنگی با وزارت علوم در همکاری مشترک بوده است.

وی ادامه داد: در طرح کمند با هدف ارتقاء مهارت‌های حرفه ای، هدف گذاری شده که دختران دانشجو هنگام فارغ التحصیلی حتما یک مهارت را فراگرفته باشند.

وی درباره کانون های دانشجویی گفت: درس و دانشگاه داوطلبانه است و از جایی به بعد گویی تبدیل به وظیفه دانشجو و اساتید می‌شوند؛ اما عضویت دانشجوها در کانون‌ها کاملا داوطلبانه است.

وی افزود: دانشجوها در کانون‌ها حتی می‌توانند آرزوها و آرمان‌های خود را دنبال کنند. 

به گفته ابتکار، مباحث زنان به مهارت زندگی و خوب زیستن ارتباط نزدیکی دارد و در این باره با وزارت آموزش و پرورش و علوم همکاری نزدیکی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برای ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای طرح کمند راه اندازی شده که این طرح براساس مشارکت دانشجوها در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی براساس علائق و سلیقه شکل گرفته است؛ زیرا هر کاری که دانشجو در آن علاقه داشته باشد به خوبی آن را انجام می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: تقویت کانون‌های دانشجویی یکی از فعالیت‌های مهم دولت دوازدهم است؛ هر چه دانشجویان در مهارت‌های فردی و حرفه‌ای قوی‌تر شوند، سرمایه‌ای برای فعالیت‌های اجتماعی و مدنی در مسیر زندگی خود کسب خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم تا اجرای این طرح را با معاونت فرهنگی وزارت علوم ادامه دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ گفتنی است در اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رویش که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ۵۳۶۸ کانون فرهنگی شرکت کرده و بیش از ۱۶ هزار فعالیت را در ۴ حوزه و ۲۳ موضوع کانونی در سامانه جشنواره به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا
نظر شما