دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۰۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
روحانی اهل تسنن پاکستان پاسخ داد
شیخ الاسلام «طاهر القادری» رئیس حزب عوامی تحریک پاکستان از احزاب متعلق به اهل تسنن این کشور در سخنانی به برخی انتقادات محافل اهل تسنن از خود درباره روضه خوانی برای امام حسین علیه السلام پاسخ داد.
ماجرای تربت امام حسین چیست؟به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ویدئویی که از وی به هنگام سخنرانی در یکی از مساجد پاکستان منتشر شده القادری تصریح کرد: به من خبر رسیده است برخی از اهل سنت از سر نادانی و جهل می پرسند کجا نوشته شده است که باید برای حسین گریه کرد؟ شنیده ام که اعتراض می کنند طاهر القادری چرا برای حسین گریه می کند و می گریاند؟ کجا نوشته شده که چنین باید کرد؟ بیایید می خواهم پاسخ شما را بدهم. دلیل آن است که مصطفی (ص) گریه می کند(برای حسین) ، خدا شاهد است اگر مصطفی نمی گریست ، من هم هرگز گریه نمی کردم.

القادری در ادامه این سخنرانی روایتی از ام سلمه که در صحاح سته آمده نقل کرد و گفت: «از ام سلمه ام المومنین نقل است که گفت روزی بر رسول خدا در اتاق وارد شدم دیدم حسین در آغوش رسول خداست،( اینها در طبری آمده، در بیهقی نقل شده در طبقات اسعد آمده، احمد حنبل نقل کرده، اینها کتب ماست) دیدم رسول خدا اشک می ریزد(دارم پاسخ می دهم چرا طاهر القادری برای حسین اشک می ریزد، برای حسین روضه می خواند و مردم پاکستان را وادار می کند برای او گریه کنند، چون رسول خدا برای حسین گریسته است، هرکس در دلش ایمان است او برای حسین اشک می ریزد، این اشک مخالف صبر نیست، اگر این اشک را مخالف صبر بدانید به بیراهه کشیده می شوید، نبی خدا گریسته است). ام سلمه نقل می کند از رسول خدا پرسیدم یا رسول الله شما را چه چیزی به اشک نشانده است؟ (رسول خدا کوه صبر است) چرا اشک میریزی ؟ رسول الله فرمودند: جبرئیل نزد من آمد و به من خبر داد که فرزندم حسین پس از من در زمینی کشته می شود که به آن کربلا می گویند و برایم تربتی سرخ رنگ آورد... جبرئیل از من سوال کرد یا رسول الله شما حسین را بسیار دوست میداری؟ پاسخ دادم بله حسین را بسیار دوست میدارم، سپس جبرئیل گفت یا رسول الله امت تو چنان پست و شقی می شوند که فرزندت حسین را شهید خواهند کرد در سرزمینی به نام کربلا و این خاکی است که جبرئیل از مقتل حسین برایم آورده است. ام سلمه می گوید: رسول خدا آن خاک را در شیشه ای بسته و به من سپرد و گفت ای ام سلمه این تربت کربلا است ان را محفوظ بدار! زمانی که رنگ این خاک به سرخی گرایید بدان که حسین را کشته اند... این سخنان را پیامبر خدا بر زبان می راند و اشک می ریخت!! 

طاهر القادری ادامه داد: چرا گریه نکنم در سوگ حسین؟ ای اهل تسنن اگر شما برای حسین اشک نمی ری زید بخدا قسم من در تمسک شما به سنت پیامبر به شک می افتم، شما سنی نیستید.

گفتنی است در ایام محرم بسیاری از اهل سنت پاکستان نیز همپای شیعیان به اقامه عزای سالار شهیدان می پردازند و برای آن امام همام مراسم عزاداری برپا می‌کنند.


انتهای پیام/
نظر شما