سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۱۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
نشست نقد و بررسی کتاب «فلسفه درد» نوشته آرنه یوهان وتلسن روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

 «فلسفه درد» نقد و بررسی می‌شودبه گزارش پایگاه خبری آ تحلیلی فرهنگ و هنر،نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «فلسفه درد» نوشته‌ آرنه یوهان وتلسن روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

این‌کتاب به‌تازگی با ترجمه محمد کریمی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده و نگاهی تامل‌برانگیز بر جنبه‌ای ناگزیر از وضع بنیادین بشر دارد. وتلسن در این کتاب به شکل‌های متنوعی از درد ازجمله، دردی که به واسطه‌ی شکنجه بر انسان تحمیل می‌شود، درد بیماری، درد اضطراب، درد اندوه، درد خشونت و افسردگی پرداخته است.

نویسنده کتاب موردنظر ماهیت دوپهلوی درد را بررسی می‌کند: این‌که در زندگی روزمره همواره تلاش می‌کنیم از درد اجتناب کنیم اما در عین حال، جستجوی درد برای‌مان شورانگیزاست. وتلسن درد را در قلمروهای مختلفی از زندگی مدرن، از جمله خانواده و شغل بررسی می‌کند. او معتقد است همه انسان‌ها در هر لحظه از زندگی‌شان در معرض درد هستند؛ اما نه لزوما به شکل یک‌واقعیت سمج بلکه به منزله یک احتمال دائمی. او در کتاب خود، اشکال گوناگونی از درد را مورد بررسی قرار داده است؛ مثل درد شکنجه، درد اضطراب، درد بیماری، درد اندوه، درد خشونت، افسردگی و ...

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با سخنرانی نعیمه پورمحمدی، سیدحسن اسلامی اردکانی و محمد کریمی مترجم اثر همراه است.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور از ساعت ۱۵ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از حساب کاربری اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به‌نشانی Instagram/bookcityculturalcenter  پخش می‌شود.
نظر شما