يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه ، مدرسه و مسجد» منتشر شد.
فراخوان بیست و نهمین اجلاس نماز منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز آمده است: نهادهای معتبر مسجد و خانه و مدرسه در عصر انقلاب اسلامی خاستگاه نسل جوان و متدین و در تعلیم و تربیت اسلامی و رشد شخصیت آینده­سازان نقش با شکوهی ایفا کرده­ اند .

تعامل مستمر و مؤثر این سه کانون فرهنگی و تربیتی در پرورش کودکان و نوجوانان و جوانان نمازخوان و موحد دستاوردهای ارزشمندی به بار می­آورد و بر استحکام و مقاومت جامعه در برابر تهاجم فرهنگی می­افزاید. عنایت ویژه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای به ضرورت حمایت از خانه و مدرسه و مسجد و بهره وری از جایگاه رفیع آن ها در نیم قرن اخیر نشان می دهد در برنامه ریزی فرهنگی باید همواره به پیوند فعال و همگرایی رو به تکامل این مراکز توجه اساسی و از ایجاد فاصله بین آن ها ممانعت کرد.

محور های این فراخوان شامل «مبانی و اصول تعالی پیوند خانه ، مدرسه و مسجد»، « آسیب ها ، موانع و راهکارهای تعالی پیوند خانه ، مدرسه و مسجد» و «نقش و همگرایی نهادهای فرهنگی در پیوند خانه ، مدرسه و مسجد» می باشد که علاقه مندان می توانند برای اطلاع از موضوع های این فراخوان به پایگاه اطلاع رسانی  مراجعه کنند.

متفکران و صاحبنظران، حوزویان و دانشگاهیان، امامان جمعه و جماعت، مدیران مدارس و معلمان و مربیان امور تربیتی، پدران و مادران و فعالان تولید محتوای نمازی می توانند آثار خود را در قالب های علمی و پژوهشی، ادبی و هنری و ایده ها و تجربیات موفق ارائه کنند. مهلت شرکت در این فراخوان تا دهم آذر است و نتایج فراخوان در پایان آذرماه اعلام می شود.
منبع: ایرنا
نظر شما