يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۵۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
حکایت‌هایی از «قصه‌های هزار و یکشب» در مجموعه‌ای با عنوان «روایت‌نامه» منتشر شده‌اند.
بازنویسی حکایت‌هایی از «قصه‌های هزار و یکشب»
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ  وهنر،کتاب‌های «حکایت اسب آبنوس»، «حکایت مرد مرده» و «حکایت گوهر شب‌چراغ» سه کتاب از مجموعه روایت‌نامه هستند که توسط داریوش عابدی برای نوجوانان و جوانان بازنویسی شده و در انتشارات مدرسه راهی بازار کتاب شده‌اند.

در معرفی ناشر از این کتاب‌ها آمده است: شاید کمتر کسی باشد که داستان‌های هزار و یکشب را نشنیده و یا آن را نخوانده باشد. این کتاب یکی از بهترین‌ یادگارهای متون کهن است که در واقع مجموعه آداب و رسوم و قصه‌های کهن مردم ایران، هند و سرزمین‌های عربی است و سرشار از نکات پندآموز و حکایت‌های آموزشی است. در این قصه‌ها همه طبقات مختلف مردم جامعه از پادشاهان، وزیران، بازرگانان و مردم عادی حضور دارند و حتی برخی قصه‌ها  به زبان حیوانات در این کتاب آمده است. قصه‌های هزار و یکشب درباره پادشاهی به نام شهریار است که نسبت به زنان بدبین بود و هر زنی را که می‌گرفت روز بعد او را می‌کشت. تا این‌که زنی به نام شهرزاد وارد قصر او می‌شود و هر روز برای این پادشاه قصه می‌گوید. و عملا با قصه‌هایش مرگ خود را به تاخیر می‌اندازد و مجموع این روزها به هزار و یکشب می‌رسد.
کتاب «حکایت اسب آبنوس» با یک قصه دیگر به نام «حکایت حسن و مرد غریبه»، کتاب «حکایت گوهر شب‌چراغ» با دو قصه دیگر به نام «حکایت جواهرفروش و گدای کور» و کتاب «حکایت مرد مرده» با دو قصه دیگر به نام «حکایت دخترک و سه گدای کور» و «حکایت رنگرز و سلمانی» همراه است.
این مجموعه سه‌جلدی هر کدام در ۱۰۴ صفحه رنگی در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین در فروشگاه آن‌لاین پخش مدرسه به آدرسhttps://pakhshmadreseh.ir/  در دسترس مخاطبان قرار دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما