سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۹۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کتاب «گذر ایام» به نویسندگی فریده مصطفوی که توسط موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شده است
کتاب «گذر ایام» خاطرات فریده مصطفوی دختر امام(ره) منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، کتاب«گذر ایام» خاطرات دومین دختر امام خمینی(ره) را از مراحل مختلف زندگی با تمرکز بر شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی روایت می‌کند.

 کتاب گذر ایام حاصل ده‌ها ساعت جلسه صمیمانه فریده مصطفوی با خواهرزاده‌اش حجت الاسلام مسیح بروجردی است. که شامل خاطرات دست اولی از خانواده امام(ره) و همسر ایشان، سبک زندگی، دوران مبارزه و تبعید، شهادت حاج آقا مصطفی خمینی، ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران رهبری امام خمینی است که برای مورخان و مردم حاوی نکات جدیدی است.

 این اثر در چهارده فصل و با عناوین ذیل به زیور طبع آراسته شده وشامل: پیشینه، فرزندان، منزل ها، سبک زندگی،تحصیلات، مسافرت ها، ازدواج، مبارزات، دستگیری و تبعید امام، سکونت در عراق،پیروزی انقلاب، حوادث دلخراش، و ... است.

بخشی از کتاب : 
آقا در اتاق خود در نجف، کمد کوچکی داشتند که نامه هایی که برایشان فرستاده می شد، بعد از خواندن در آن قرار می دادند. قبل از عزیمت آقا از عراق، ایشان به من مأموریت دادند تا نامه ها را یکی یکی خارج کرده، اسامی جلاله را از بالای آن جدا ساخته، سیاهی نامه را پاره کرده و سفیدی کاغذ ها را برای استفاده در اختیارشان قرار دهم. من به همراه فهیمه خانم و فرشته جان، تمام نامه ها را به شکلی که آقا گفته بودند جداسازی کرده و اسامی جلاله را به درون آب شط ریختیم. خوب یادم هست که این کار دو روز زمان ما را گرفت.  

کتاب «گذر ایام» درقطع وزیری به تعداد275صفحه به قیمت 29 هزار تومان توسط موسسه عروچ منتشر شده است.
نظر شما