شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۱۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
سرپرست رایزنی ایران در ایروان گفت: «بنیاد فرهنگی فارسی» در پایتخت ارمنستان تأسیس شد.
«بنیاد فرهنگی فارسی» در پایتخت ارمنستان تأسیس شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی با اعلام خبر تأسیس بنیاد فرهنگی ایرانیان ارمنستان، با بیان این نکته که زبان فارسی همواره نماد مهرپروری و مهرگستری بوده و همین ویژگی در فرهنگ غنی ایرانی جاری است، گفت: در پی تلاش‌های جوانان ایرانی توانا و با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، بنیاد فرهنگی «فارسی» با هدف گسترش فرهنگ مهرورزی و انسان‌دوستی بنیان‌گذاری شده است.

وی افزود: این بنیاد تلاش دارد تا با ایجاد رسانه‌های فعال و به‌روز فارسی‌زبان، زمینه ایجاد تشکل‌های فرهنگی مردم‌محور در ایروان را فراهم آورد.

صادقی ادامه داد: این بنیاد همچنین حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ایرانی در فضای خارج از کشور و هدایت و حمایت شهروندان ایرانی مقیم ارمنستان در زمینه کسب و کار با ایجاد هسته‌های اقتصادی چابک و کاربردی را در دستور کار خود دارد.

سرپرست رایزنی ایران در ایروان ابراز امیدواری کرد که در سایه مهر و رحمت خداوند و با تکیه بر توان و استعداد جوانان پر انرژی میهن و پشتیبانی بزرگان، گام‌های محکم و ثمربخشی در راه اعتلای ایران عزیز برداشته شود.

وی گفت: تأسیس رادیو o2 رادیوی فارسی‌زبان در ایروان، به‌روزرسانی سایت مسجد کبود و صفحه یوتیوب رایزنی فرهنگی، پوشش خبری و تصویری و ویدئویی برنامه‌های فرهنگی رایزنی و مسجد و تولید مستندهای چندزبانه جهت معرفی ایران و فعالیت‌های فرهنگی ایران در ارمنستان، از جمله فعالیت های آتی این بنیاد است.
نظر شما