دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۸۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: در دوهفته آینده، طبیعتاً با محدودیت‌هایی که وجود دارد، کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی می‌شود.
توضیحات صالحی درباره برگزاری مجدد کنسرت‌هابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اگر چاپخانه‌ها تعطیل شوند شرایط برای انتشار نشریات چگونه خواهد بود، اظهار کرد: درباره محدودیت‌های دوهفته آتی، چاپخانه‌ها جزو گروه یک مشاغل محسوب شدند و بنابراین فعالیت خود را خواهند داشت. طبیعتاً روزنامه‌ها و سایر مواردی که با چاپخانه‌ها سروکار دارند، مشکلی نخواهند داشت.

وی درباره اخبار منتشرشده در زمینه برگزاری کنسرت‌های موسیقی تا قبل از ساعت ۱۸ تصریح کرد: در دوهفته آینده، طبیعتاً با محدودیت‌هایی که وجود دارد، کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی می‌شود.

صالحی یادآور شد: آن موضوعی که مطرح شد، مربوط به پیش از دوهفته آینده بود و سالن‌های هنری و موسیقی اگر فاصله‌ی میان افراد را برمبنای ۵۰ درصد حفظ می‌کردند، فعالیت آنان مجاز بود. وزیر ارشاد تاکید کرد: موضوع قیمت‌ بلیت‌ها نیز متناسب با این است که موظف به افزایش فاصله‌ها بودند و در نتیجه اگر سالنی ۵۰۰ نفر گنجایش داشت، بیش از ۲۵۰ نفر را نمی‌توانست در خود جا دهد و همین موضوع بر قیمت‌ها هم تاثیر داشته است.

صالحی گفت: متاسفانه ما این مشکل را در فضای سالن‌های تئاتر و سینما هم داریم که محدودیت‌های پیش‌آمده از ابتدای سال تاکنون شرایط سختی را برای عمده اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده و منجر به پرهیز مردم از حضور در چنین اماکنی شده است.

وی افزود: در این شرایط سخت البته کمک‌های دولتی تا حدی جبران‌کننده بوده است اما با جبران همه مشکلات فاصله داریم.

منبع: ایسنا
نظر شما