دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
در گفتگو با یک نهیه کننده تلویزیونی عنوان شد
تهیه‌کننده «شهر برگ» با اشاره به این برنامه که با محور افزایش جمعیت ساخته می‌شود بیان کرد که تلاش شده است در عین حال بدون دلیل به فرزندآوری تشویق نشود.
سری جدید «شهر برگ» روی آنتن/ تشویق بی‌دلیل به فرزندآوری نداریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، احسان میرزاابوالحسنی درباره سری جدید سلسله برنامه‌های «شهربرگ» که به زودی روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود بیان کرد: «شهر برگ» کاری از گروه سیاسی شبکه پنج سیما با موضوع «بحران جمعیت در ایران» است که از نیمه دی ماه روی آنتن می‌رود. این مجموعه به کارگردانی غلامرضا حیدری در ۱۱ قسمت به موانع فرزندآوری و اهمیت افزایش جمعیت در ایران می‌پردازد.

وی ادامه داد: تفاوت بارز این ۱۱ قسمت با قسمت‌های قبلی برنامه «شهربرگ»، استفاده از آیتم نمایشی برای افزایش اثربخشی و جذابیت برنامه است. برای آیتم‌های نمایشی این مجموعه، از ۴۰ بازیگر و هنرور در سنین مختلف استفاده شده است.

میرزاابوالحسنی اضافه کرد: همچنین با ۱۴ نفر از کارشناسان و اساتید برجسته دانشگاه‌های مطرح کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله جمعیت شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی مصاحبه انجام شده تا ابعاد گوناگون بحران جمعیت از نگاه صاحبنظران این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی تحقیقات عنوان کرد: طبق بررسی‌های کارشناسانه، ایران در سال ۱۴۱۵ یعنی کمتر از ۱۶ سال دیگر با بحران جمعیت به معنای پیر شدن جمعیت مواجه می‌شود که ابعاد مختلف و البته آزاردهنده چنین بحرانی، ایران را با دردسرهای بزرگی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، نظامی و… روبرو خواهد ساخت.

این برنامه‌ساز در ادامه یاداور شد: «شهربرگ» در حد توان عللی را که باعث شده است تا رشد فرزندآوری و جمعیت در ایران به سرعت کاهش یابد نیز بررسی کند. این برنامه علاوه بر انجام مصاحبه‌های تخصصی، گزارش‌های میدانی و ویژه را نیز در بر می‌گیرد. همچنین مطالبه گری و گفتگوهای چالشی از دیگر ویژگی‌های برنامه است.

وی به یک چالش هم اشاره و تصریح کرد: موضوعی که این برنامه سعی دارد در مبحث بحران جمعیت به شدت از آن پرهیز کند، تشویق بدون دلیل به فرزندآوری و همچنین چشم بستن روی مشکلات جوان‌های دم بخت برای ازدواج و زوج‌های جوان برای فرزندآوری است. همچنین بررسی می‌شود که چرا خانواده‌ها به یک یا دو فرزند بسنده کرده اند. «شهربرگ» برای تهیه این برنامه، تحقیقات و بررسی‌های زیادی انجام داده است و با استفاده از کادر نویسندگی که اکثر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند، سعی دارد نگاهی متفاوت به مقوله بحران جمعیت داشته باشد.

احسان میرزاابوالحسنی تهیه کنندگی و غلامرضا حیدری کارگردانی این برنامه را به عهده دارند. مجید قربانی‌فر مدیر فیلمبرداری، حکیمه صنیع فر سرپرست نویسندگان، سعید سعیدی نویسنده، امید رضایی مدیر تولید این سری از برنامه «شهربرگ» هستند.
نظر شما