شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
در کنار این تلاش رسوخ برخی باورهای افسانه ای غربی به درون جوامع اسلامی و ایرانی نیز به این جنگ دامن می زند که ترویج روزی به نام ولنتاین در درون جوامع اسلامی با هدف تخریب و نابودی باورهای اصیل اسلامی از جمله این تلاش ها است.
افسانه ای غربی برای فروپاشی اصالت جامعه اسلامیپایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ و هنر:

مدتی است غرب کانون همبستگی و انسجام درونی جوامع اسلامی خصوصا ایران یعنی خانواده و ارکان آن را هدف آماج تهاجم فرهنگی خود قرار داده است. ارکان یک خانواده شامل پدر و بویژه مادر و فرزندان است.

شبکه های رسانه ای غربی علی الخصوص فارسی زبانهایی چون من و تو، بی بی سی و ایران اینترنشنال تقدس زدایی از مادر و کم رنگ نشان دادن وظایف فرزندان نسبت به پدر و مادر را اخیرا با هدف تهی کردن جامعه ایرانی از اخلاق و فرهنگ ایرانی آغاز کرده اند. گو اینکه غرب بی خانواده با همه ابزارش به جنگ خانواده آماده می شود. 

در کنار این تلاش رسوخ برخی باورهای افسانه ای غربی به درون جوامع اسلامی و ایرانی نیز به این جنگ دامن می زند که ترویج روزی به نام ولنتاین در درون جوامع اسلامی با هدف تخریب و نابودی باورهای اصیل اسلامی از جمله این تلاش ها است.

ولنتاین در واقع یک مناسبت غربی و فرهنگ وارداتی است که چند سالی است میان جوانان باب شده و همه ساله در روز ۲۵ بهمن مطابق با ۱۴ فوریه همراه با آداب و رسوم به خصوصی برگزار می شود. جشنی همراه با هدیه دادن و دوستی و عشق ورزیدن به نامحرم و جنس مخالف که در واقع فرصتی است تا دوستی های خیابانی از سوی متولّیان ابتذال، هویّتی پوشالی یابد.

اینکه این روز چه تاریخچه ای دارد و بر اساس چه رویدادی گرامی داشته می شود، نکته ای است که همچنان نه منابع مُبدع این طرح و نه پیروانشان اطّلاعات موثّقی برای پایه و اساس آن ندارند و تنها قصّه ای ساختگی و تأیید نشده، محملی برای گرامیداشت این روز عنوان شده و جالب اینجاست که بسیاری از جوانان وطنی بدون اطّلاع از ریشهء این افسانهء ساختگی، پیرو این فرهنگ وارداتی شده اند که این گونه قصّه سازی شده است:

زمانی فرمانروای روم باستان برای حفظ آمادگی سربازانش، از ازدواج آنها جلوگیری می کرده است. به این دلیل که ازدواج باعث سستی آنها خواهد شد. در این بین کشیشی به نام " ولنتاین" مبادرت به عقد سربازان با دختران می نموده است که پس از اطّلاع فرمانروا، به زندان می افتد. کشیش در زندان عاشق دختر زندانبان شده و خطاب به وی کارت هایی را می نوشته است و عاقبت در روز ۱۴ فوریه به دستور شاه و به جرم اقداماتش اعدام شده و توسّط غربی ها "شهید عشق" نامیده می شود!"

امّا آنچه باعث شده تا این افسانه، به شدّت توسّط رسانه های خارجی و در تمام دنیا تبلیغ شود، درونمایهء ضدّفرهنگی این جریان است که مبنایی برای رواج فرهنگ بی‌بند و باری و ابتذال است و هر ساله تحت عنوان "روز عشق" انواع و اقسام اعمال ناپاک و خلاف اخلاق در پوشش پاک عشق و محبّت انجام می گیرد!

آنچه که پشت پردهء "ولنتاین" را این روزها بیشتر نمایان می کند، تلاش و تبلیغات برای از هم پاشیدن بنیان #خانواده ها، جلوگیری از ازدواج و ترویج دوست یابی و دوست گزینی به جای انتخاب همسر و تشکیل خانواده است. این اهداف در قالب سریالهای #ماهواره ای فارسی‌زبان که به خانواده ها هجوم بیشتری آورده است، نمود عینی تری دارد که البته همراه با واردات "ولنتاین" که سالیان سال است اتّفاق افتاده، در یک سیاست تعریف می شوند!

امّا رواج این فرهنگ وارداتی نگران کننده تر می شود وقتی بدانیم که در میان برخی پدران و مادران هم رسوخ کرده است. اگر چه مرد به همسر خود و زن به شوهرش در این روز به اصطلاح عشق می ورزد، امّا این حرکت در چنین روزی در سایهء تبلیغات شبکه های ماهواره ای، تنها می تواند برای جوان و فرزند خانواده به عنوان یک الگو تلقّی شده و مهر تأییدی باشد بر یک فرهنگ غلط و ناپاک که حاصل آن دوری گزینی از #ازدواج و حفظ روابطی است برای فروپاشی اخلاقی جامعه.

اگرچه برخی اعتقاد دارند نفوذ آیین‌هایی نظیر روز "ولنتاین" ناشی از تهاجم فرهنگی است، امّا به نظر می رسد این موضوع به علّت خلأ فرهنگی جامعه در این زمینه، مورد استقبال قرار گرفته است. در حالی که این پدیده در فرهنگ و تاریخ ما وجود دارد، امّا درست و پررنگ به جوانان معرّفی نشده است. روز مادر، روز پدر، روز دختر، روز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمهء زهرا(س) تنها نمونه ای از فرهنگ مذهبی ماست که نه تنها افسانه نیست و قصّه سازی نشده است، که ریشه در باورها و مذهب ما دارد و حتماً می تواند به استحکام خانواده و عشق حقیقی همراه با هویّت کمک کند.

پس شایسه است خانواده ها و جوانان، به تأسّی از آموزه های اسلامی، از ورود هرگونه رسوم و آیین های خرافی و بویژه بیانگر فرهنگ ضدّاخلاقی، به جامعه ممانعت کرده و مراسمات و موارد مشابه ملّی و دینی که به مراتب بیشتر، بهتر، پربارتر و متقن است را پررنگ تر و باشکوه تر اجرا نمایند. البته که نقش مسئولین و دستگاههای مربوطه نیز در فرهنگ سازی و بهبود این امر نمایان است.


نظر شما