يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کتابخانه علامه طباطبایی(ره) فرهنگسرای کار و تعاون برای بالا بردن سطح آگاهی و مطالعه شهروندان و با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تازه های کتاب با عنوان «یک قاچ از نوبرانه» را معرفی کرد.
کتابخانه علامه طباطبایی کتاب «ملکه بامیان» را معرفی کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در پی حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا (ع) در کابل که منجر به شهادت دهها تن از دانش آموزان بیگناه شد، کتابخانه علامه طباطبایی(ره) تازه های کتاب این هفته را به اتفاقات گوناگون افغانستان اختصاص داد.

ملکه بامیان، داستان دختری است از هزاره ‌های افغانستان که ساکن روستایی در نزدیکی شهر بامیان است. ملکه، قهرمان داستان زندگی خود را از هشت سالگی در اواخر دهه هفتاد شمسی تا بیست سال پس از آن و جنگ در سوریه برای مخاطب امروز روایت می‌ کند. معصومه حلیمی که از نویسندگان افغانستانی ساکن ایران است که نگارش این اثر را به عهده داشته است و کتابستان معرفت ناشر این کتاب است.

این کتاب داستانی پر از اتفاقات گوناگون؛ حمله نیروهای طالبان و القاعده به مناطق شیعه ‌نشین تا بمباران، آوارگی و ماجراهای مربوط با مهاجرت به ایران و عشقی که شخصیت‌ هایش را بر سر دوراهی بزرگی قرار می ‌دهد.
 ملکه بامیان" که درون ‌مایه ‌ای خانوادگی و عاشقانه دارد، به اثرات مخرب جنگ بر زندگی کودکان و زنان اشاره دارد. کتاب، در حرکتی قابل تحسین، سعی کرده است پلی میان لهجه فارسی ایرانی و لهجه فارسی افغانستانی بزند.
خواندن کتاب ملکه بامیان به تمام علاقمندان مطالعه ادبیات پایداری(داستان واقعی) پیشنهاد می شود.






نظر شما