شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
مدیر مجموعه فرهنگی ‌تاریخی سعدآباد با اشاره به فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث ‌فرهنگی از برگزاری ۲۰ برنامه شاخص فرهنگی به صورت مجازی خبر داد.
برنامه‌های روز جهانی موزه در سعدآباد///
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، مدیر مجموعه سعدآباد اظهار کرد: با توجه به شیوع پیک چهارم ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی این مجموعه تلاش کرده برنامه‌های متعدد فرهنگی را در قالب‌های متنوع از  تاریخ 25 اردیبهشت ماه در فضای مجازی برای این ایام و برای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ غنی ایران اسلامی برنامه‌ریزی کند.

او افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی با محوریت شاهنامه فردوسی، معرفی آثار استاد تامسون، سفر به قطب جنوب، معرفی تابلوهای قرآنی با عنوان اهمیت آب، سوزن‌دوزی بلوچ، ماکت خودروهای کلاسیک، ظروف و نشان‌های دوره قاجار تا پهلوی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هستند.

پارسا با اشاره به بخش نشست‌های علمی و تخصصی گفت: در این نشست‌ها به بررسی آثار هنرمندان نامی از جمله سالوادور دالی، شاهنامه فردوسی و روش‌شناسی تاریخ‌نگاری معاصر پرداخته می‌شود و به صورت آنلاین دانشگاهیان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث فرهنگی و تاریخی می‌توانند از این مباحث استقاده کنند. همچنین برای علاقه‌مندان به هنر عکس و عکاسی، نمایشگاه عکس سعدآباد با مضمون سعدآباد به روایت تصویر و همچنین تصاویری از بیمارستان مسیح دانشوری در دهه ۱۳۲۰خورشیدی به صورت مجازی نمایش داده می‌شود.

مدیر مجموعه سعدآباد افزود: در این ایام مجموعه سعدآباد به عنوان اولین موزه و مجموعه‌ای پیش‌رو در حوزه توسعه مدیریت نوین موزه‌داری در کشور از گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ به صورت زنده رونمایی خواهد کرد.

نظر شما